Genel Konular : Bir Obje Nesnenin Içerisinde mi ? Yoksa Tam Hizalanmışmı Olmalı ?
kKusura bakmayın başlık gerçekten uzundu nasıl anlaticağimi bilemedim fakat burada özgürce yazabilirim arkadaşlar ben örnek verim .
bir lavoba modellediğimde onu tam duvarin önüne nesneyi hafifçe içeri almadan detaylica yapiyorum fakat bu hem zaman kaybediyor. hemde farkedilmiyor. fakat bazi arkadaşlar daha doğrusu izlediğim eğitim videolarinda hizlica hafifce içeri sokuyolar hangisi sizce daha mantıklı ? ve neden ? ve bu işik veya başka bir etkene sorun açar mı ?
- Offline
- Offline
- Erkek
1- Bir bardağa su doldur. Dikkatlice incele. Su cama dokunuyor mu?
2- Parmaklarını klavyendeki tuşlarda gezdir. İsmini felan yaz. Parmakların klavyene veya tuşlarına dokunuyor mu?
2 Sorunun Cevabı da "HAYIR, DOKUNMUYOR". Nesnelerin birbirlerine dokunabilmesi için Kimyasal reaksiyon geçirmesi gerekir ki bu durumda zaten tek nesne olurlar. Peki dokunmadan tuşlara nasıl mı basıyorsun? Manyetik Alan... PArmak atomlarınla Klavyenin tuşlarının atomları arasındaki manyetik alan, gereken itme kuvvetini oluşturur.
Peki bu Geyiklerin Senin sorun ve Max ile ne alakası var ? Mustafa Duyar KArdeş güzel bir konuya değinmiş. "PAH" Her ne kadar Meshsmooth tanımı ile ifade etmişse de Gerçek hayatta tüm nesneler PAHlıdır. Gerçek hayatta, Lavabo ile duvarı tek nesne haline getirmek oldukça pahalı olacaktır. Köşedeki aralığa fotonlar sığıyorsa Gerçekçi ama yavaş bir render ortaya çıkar. Sığmazsa, Galerilerde bol bol gördüğün (pekçok insanın beğendiği) "suni" renderlerden elde edersin. ;)
Cevap aslında dahada uzun da yazmaktan sıkıldım. İlk yöntemin daha doğru. Mümkün olduğunca nesneleri birbiri içine sokma. Tabii Fotorealizm çalışıyorsan. Birbiri içine girmiş nesneler çoğu zaman renderde "Pırpırlanma" veya hatalara sebep olabilir.
Saygılarımla,
- Offline
- Erkek