Genel Konular : Bir Crytek Konusu da Benden ;)

@Agoze arkadaşım , iyi
AgozeOğuzhan

@Agoze arkadaşım , iyi okumamışsın, okusaydın ne demek istediğimi daha net anlardın. anlardın.

Meseleyi anladım,hatta fazlasını bile anladım.Birkaç tane `dışarıdan bakan` retoriğine düştüğünüz yerler var,umarım ciddi değildiniz onları yazarken.
İş akısında kod olayın tek unsuru değil bildiğiniz gibi.Eee o zaman neden kodu oyuna çevirme türünden birşey söyleminde bulunuyorsunuz?Bu,bir kısmımızın yanlışlığının farkında olduğu `oyun yazmak` gibi reflekslerle örtüşmüyor mu?
Sobee,bu garabetin dünya oyun endüstrisi konjonktüründe bir hareketini gördünüz mü?Piyasaya ilk girenlerden olduklarından mıdır bilmem,ama bence Türk oyun sektörü romantizmi üzerinden başladıkları işlerine hala aynı devam ediyorlar.Gerçi feysbuk oyunları ile yerelleşme sonradan önem kazandı ama o konuda dahi başkası bayrağı aldı,sonradan gelmesine rağmen.Bu nedenlerden dolayı liyakatli bir örnek değil.
İşte bu nedenlerden dolayı olayla ilgili küresel oyun sektörü açısından(hoş zaten yereli olmaz bu işin) bakışta bazı boşluklar sezdim.


iği
2013-02-02 23:47:24
  • Offline
  • Erkek
Sevgili Oğuzhan, aynı yerde
Problem

Sevgili Oğuzhan, aynı yerde takılıyoruz aslında aşamadığımız nokta şu, "Türk Oyun sektörü" ya da "Türk Oyun firmaları" diye bir takıntımız var, Oyun sektöründe hedef kitle mahallemizdeki internet kafe değildir, Global bir müşteri potansiyeli vardır, biz yerelleşme konusunda takıldığımız sürece de bunu aşamayacağımız açıktır, bunun yanında Crytek bir Türk firması değildir ve öyle bir iddiası da yoktur. Bunun yanında çoğu oyun firmasınında hangi ülkeye ait olduğu çok önemli değildir, hedef kitle globaldir, Türkiyede iyi bir sermaye ile farklı ülkelerden programcılar toplayarak iyi bir oyun firması kurabilir hatta dünyada ses getirebilirsiniz , burada garip kaçan konu Yabancı firmaların dünyada yaptıkları karşısında Türk oyun sektörü diye bir kavram varsa bu saçma bir belirlemedir, bunun için öncelikle ülkemizin kaç programcı , kaç modelci , kaç tane bu alana hakim insan yetiştirdiği ve bu işe para yatırıp organize edebilecek kaç kişi yetiştirdiği önemlidir. yerelleşme ya da yerel olanaklarla global bir marketi ölçüştürmek yanlıştır, Crytek 3 Giresunlu soyadı YERLİ olan kardeşin kurduğu Almanya merkezli bir firmadır, bünyesinde onlarca koreli, Rus , Bulgar vs.. çalışan vardır, vergilerini Almanya da verirler , konunun en başında Hani Türkler beceremezdi diye sormuş arkadaşımız, burada mesele Türklerin bu işe para yatırabilmesidir, organizasyon yapması ve farklı ulustan insanları toplayıp bir şirket altında toplamasıdır. Diğer bahsettiğim firmalar ise ( yerli firmalardan bahsediyorum) Hala bilgisayar sektörünü ciddiye almayan bir ülkede , hatta bazı enformatik işlerin adının bile konulmadığı bir ülkede Bilgisayar oyunu üretmeye çalışarak bu alanda yıllardır faaliyet gösterme çabalarıdır. yaklaşık iki yıldır Yüksek Lisans tezim için oyun sektörünü araştırıyorum, Türkçe adam gibi bir tek kaynak bile bulamamak en büyük sorunlarımdan biri , bu nedenle burada yazabileceğim çok şey olmakla birlikte , aslında yazmaya değer hiç bir şey olmadığını belirtmek isterim , Ülkemizde devlet bir taraftan interaktif eğitim amaçlı paketler üretmeye çalışıyor , bir taraftan öğrencileri bunlardan uzaklaştırıyor, diğer taraftan bunlara formasyon verecek uzman bulamıyor, çok komik durumlar var , bildiğin gibi değil:) ( Bu arada tez konum " Bilgisayar Oyunlarının Uzaktan Eğitim Aracı olarak Kullanılması ve materyal hazırlama ( MSGSÜ-Enformatik Bölümü)...
Kısaca özetle, en baştan Hani Türkler yapamazdı diye konu açılması , yanlış bir değerlendirmedir diye düşünüyorum.


2013-02-04 04:30:50
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!