Genel Konular : Bilgi talebi
http://www.cmstuff.com/article/1010/cmnodes+1507
materyal konusunda gelismis node lar sunmakta.
ben pek ihtiyac duymasamda kullananlardan olumlu yorumlar var.
r17 icin yapilacaklar listesinin en ustlerinde bu konu var zaten. sanirim once materyal sisteminde istediklerini yaptilar,node olayini sonraya biraktilar.bakalim reflectance kanali neler getirecek.u anda polypen ve motion tracker olayin rengini epey degistirdi zaten.
- Offline
- Erkek
evet dogru, ama daha tam gelismemis bir node sistemi, keske MAxon kendisi bunu entegre etseydi, daha da iyi olurdu. belki R16 sürümünde olur.
- Offline
- Erkek
r16 da yok. r16 da onceligi materyal sistemine verdiler.(materyal konusu icinde)koklu bir degisikligie gidip eski iki kanali birlestirip yeni ve gelismis bir reflectence-specular kanali olusturdular.node olayi r17 de olacak.
r16 da materyal sistemindeki bu koklu degisiklik disinda,motion tracker,poly pen gibi cok faydali ana eklentiler oldu.
http://vimeo.com/102543398
http://www.youtube.com/watch?v=LqfoMAIJwPw
http://www.youtube.com/watch?v=GFavxUCB7Ac
- Offline
- Erkek
Motion tracker ve polypen gercekten güzel bir gelisme, cinema 4D R4`ten beri kullaniyorum, ve bu yenilikler ile baya güclendi Cinema 4d, materyal sistemi bence ama halen pek kullanisli degil.
- Offline
- Erkek
Autodesk`in XSI`ı bitirmesi, yeni sürümlerde gecikmeli plugin uygulaması gibi başına buyruk halleri yüzünden, autodeskten artıkyavaş yavaş uzaklaşmak istiyorum. C4D genel tavsiye... Tek sıkıntım, max, xsi ve benzeri programlarda yakaladığım foto gerçekçiliği ve bireysel yada farm kullanım kolaylığını başka bir programda bulabilmek...
İlginize çok teşekkür ederim arkadaşlar. Verdiğiniz bilginin her kelimesi benim için kıymetli
- Offline
Modo`yu bir dene, modellemekte bence üstüne yoktur, render motoru cok hizli, yakinda vray`de adapte olacakmis. En sevidigim ve calisitigim program MODO.
- Offline
- Erkek
kamil sezai ' nin (ilk verilen cevap) verdiği cevapta koskoca yanlışlar buluyorum hemde çok . tartışma için yazmıyorum. sadece kesin yanlış bilgiler var. onların doğrusunu belirtmek için yazıyorum. _____________ max takim calismasi icin daha uygun diye biliyorum. c4d ise tek bir kisinin herseyi kontrol edebilecegi sekilde sahis-sanatci agirlikli yapilmis. ben c4d kullanicisiim. Bu şahsi bi yorum , kişiden kişiye değişir o yüzden arkdaşın bu fikrini kendince doğru buluyorum --------------------------------------- tercih etme sebeplerim arasinda, tek basina hemen herseyi sunmakla birlikte kullanici dostu.bunu insan kullanacaklar deyipde yapmislar.en basit ornegin,icinde offline help modulu var.herhangibi birseye sag tiklayip help e basarsaniz size detayli bilgi veriyor,resimlerle acikliyor.autodesk urunlerinde boyle birsey yok.illa internete baglanacak gosterecek....
Kesinlikle Max in içinde de her tools un önünde mouse bekletirseniz bir resim bazen bir video ama kesinlikle bir metin açıklaması gelir. bu kesin bi gerçektir ---------------------------------------------------------- cinema 4d tum modulleriyle kurdugunuzda bile tek bir programdir.arkanizdan is cevirmez,intertnete baglanmaz... max ise beraberinde onlarca program-servis kurar,bunlarin nezaman neden calistigini nerelere baglandiginizi anlamazsiniz bile.maxin hantallik sebeplerinden biri budur. -------------------------------------------------------- max vray`a mahkumken, c4d nin cok guclu bir render motoru vardir.max kullananlar pek cok ek programla uv maplare vs vs hukmetmek icin ek imkanlar ararken,c4d kullanicilari zaten herseye sahiptir.ek programlar pek gerekmez. c4d kendisini sanatci bazli gelistirirken,her guncellemede getirdigi ozellikler insanlarin tekil olarak daha cok isler yapabilmesini saglayabilecek sekildedir
Max mi Vray e mi mahkum ? , Yahu maxin içinde default olarak koskoca Mental ray geliyor Allah aşkına bilmiyomuş gibi yazmayın ... ------------------------- 3d max piyasa programidir.sahibi autodesk maya gibi birkac 3d programin sahibi olmasina ragmen inatla bunlari birbirinden ayri tutar ve ozelliklerini birlestirmez.somurmeye devam eder. c4d de surekli diger programlarla etkilesimler kurulur,after effects pipeline,houduni side fx gibi...c4d surekli kullanicilarina diger programlarla erisim ve birlesim saglar,kendisinde olmayan ozelliklerede erisim saglar..daha cok sey sunmaya calisir.buna son orneklerden birisi r16 ile gelen motion tracker.Max de diğer programlar etkileşim kurar. En büyük etkileşimi Bence autocad le uyuşmasıdır. Sonra After effect ile entegrasyonu sağlandı ardından Photoshop ile sağlandı Sonra autodesk ürünlerinin içinde bulunan" send to " özelliği ile belkide sektördeki en baba entegrasyonu sağladı. Bunları görelim.--------------------------- son bir fark da, 3d max her gun tekil sanatci-kullanicilarini kaybderken,c4d her gecen gun kazaniyor.sanirim bu farklari basli basina olayi ozetliyor.maxi burakanlar acaba direk cd4 ye mi sarılıyo bence çoğu insan maya için bırakıyo -------------------- birde motion graphic,-animasyon vs konularda c4d nin eline su dokebilecek program yok sanirim.maxi geçtim , maya , houdini demi su dökemez yapmayın böyle Allah aşkına yaa....
- Offline
- Erkek
modoyu tercih ediyorum çünkü
mimari modelleme yapmıyorum, rhino dosyalarımı direk import ediyorum,kendi modelleme tekniğinde gayet başarılı, dandik bilgisayarlarımda kasmıyor hızlı açılıp hızlı kapanıyor,model yontma ve boyama işlerini kendi içerisinde çözüyor, unwarp almak kaplama yapmak basit, 801 de yaptığım modeli 601 de açıyorum. arkasında foundry var.
- Offline
- Erkek
Dün sabah 6.00`a kadar, bireysel bilgisayarımda; C4D`nin tüm argümanlarını araştırdım. Müthiş kolay tool özelliklerinin olmasının yanı sıra, kullanım geleneğinden gelen zorluklarla da karşılaştım. Argümanların bir çoğu autodesk yazılımlarından farklı.
Buna karşın, max de harici pluginle gelen bir çok yardımcı uygulama kaynağının C4D`nin içinde kolay erişilebilir olduğunu fark ettim.
Ancak en baştaki temel sorun olan tutorial azlığını bir yana koyar isek, program içinde kullanılması muhtemel bir çok özelliğe erişmekte zorluk çektim. Bu bir eksiklikse programın değil, benim eksikliğim deyip kolları sıvadım.
Neticede C4D`nin profesyonel grup ticari işlerde kullanım performansını net olarak algılamak için, konuyu ARGE`ye göndermekten başka çaremin kalmadığını artık biliyorum. bir ay içerisinde program içideki tüm enstrümanların uygulama kabiliyetini ölçmüş olabileceğiz sanırım.
İlginiz ve cevaplarınız için yürekten teşekkür ederim.
mehmet ÇETİN
UNCFILM
- Offline
dünya film ve oyun yapımcı firmalarına bakıyorum maya,zbrush,c4D kullanıyorlar max kullanan çok az
- Offline
- Erkek