Genel Konular : autocad architure 2012 neler yapılabilir.

autocad architure 2012 neler yapılabilir.
tumamehmet ertürkAvatar

Arkadaşlar 3 boyutlu mimari proje yapan bir mimar ilk önce modellemeyi autocad arc.de yapıp daha sonra max te matalyel atayıp renderini alıyormuş modellemenin autocad arch.de daha kolay ve istediği sonuçları verdiorğini söylüyor.bu konuda bilgisi olan arkadaşlarım lütfen yazsınlar


HARZAMAN DAHA İYİYE DOĞRU
2011-09-16 11:49:04
  • Offline
  • Erkek
aslında benim merak etiğim
melkor_Erkan YILDIRIMAvatar

aslında benim merak etiğim bir şey var bu konuda architure ile revit arasında ne fark var ? ikiside bim programı değil mi?


MODO, rhino
2011-09-16 12:06:38
  • Offline
  • Erkek
Revit tam parametrik bir
ulasdenizulaş deniz

Revit tam parametrik bir bim programı. Autocad ise yarı parametrik bir 3d cad programı.Autocad`de plan düzleminde çizdiğiniz nesneler 3 boyutlu objelere döner. Ama Revit`te plan düzleminde çizdiğini şeyler gerçek yapı elemanları olarak tanımlanır, her özelliği parametrikir. Diğer programlarla yapıya ilişkin bilgi taşır. Yapı elemanlarını çeşitli fonksiyonlarla otomatik olarak kontrol eder. Örneğin bir korkuluk elemanı yapacaksınız, bu elemanın tüm özellikleri tek tek istediğiniz vakit, parametrelerle kontrol edilir. Autocad`de bu olmaz. 3d elemanları daha pratik bir şekilde çizer sadece. Autocad, bir devrim olan Bim sistemine alışamayan mimarlar için üretilmiştir. pek çok açıdan Revitten daha kullanışlıdır. Revit kullanırken, autocad`in 2d özelliklerine çok sık ihtiyaç duyarız, çünkü daha basit ve rahattır. Bu amaçla Architecture versiyonu, büyük ve geniş kapsamlı projeler kullanmıyorsanız eğer, Revitt`ten daha avantajlı olabilir.


2011-09-16 12:54:14 Edit:2011-09-17 00:16:35
  • Offline
  • Erkek
Autocad
SweeperErkan Turgut

Autocad in modellemede bir çok eksiği var... Ancak 3Ds Max`e göre de bir çok artısı var.

Bir kaçından bahsedecek olursak.

2 boyutlu çizim araçları açısından;

- Parametric (...,Ölçülü) bir program olan Autocad te mimari çizimlerinizi çizmek çok kolaydır. Ofset, Trim, filet gibi Modifiye komutlarıyla çizimleriniz üzerinde çok kolay değişiklikler yapabilirsizin.
Bu komutların benzerleri 3Ds Max te de bulunsa da Autocad deki kadar kullanışlı ve kolay değildirler.

Örnek olarak çizmiş olduğunuz bir çizim de duvar larınızı yükseltmek istediğiniz zaman PressPull komutu çok kullanışlıdır. Autocad içerisindeki bu komut çizgilerin noktaları birbirine weld li mi (bağlanmış mı) değil mi bakmaksızın kapalı alanları hızlı bir şekilde algılar ve 3 Boyutlu olarak yükseltir.

Aynı durum Max içinde geçerlidir.

İster Autocad den çağırmış olun ister Max içerisinde çizmiş olun, kapalı alan oluşturduğunuz çizgileri Extrude yaparak 3 Boyutlu hale getirebilirsiniz. Ancak dikkat edilmesi gereken çizgilerin bütün uç vertex (Nokta) leri birbirine weldlemiş olmanız gerekir.

İki program da kendi mantıkları içerisinde aynı işlemi yapmaktadırlar. Peki burda pratik olan nedir ?

Kişisel olarak ben, bina duvarlarını Autocad de 3Boyuta yükseltirim. Çünkü PressPull komutu weld işlemine gerek duymadan kapalı alanları algılayıp yükseltir. Bu size; projeye göre farklılık gösterse de en az bir 10 ila 30 dk arasında bir zaman kazandırır.

Duvarlar üstünde kapı yada pencere boşlukları açmak iki programda da biraz zahmetli bir iştir. Autocad te Boelan komutu ile bu işlemi yaparken 3Ds max içerisinde aynı isimdeki komut ile yada farklı bir kaç alternatif ile boşluklar oluşturabilirsiniz. Tercihen bazen Autocad te bazense Max te delme işlemlerini uygularım.

Hazır Model kullanımı açısından Autocad yetersizdir. Çünkü sadece 3ds formatını ve Autodesk in kendine münasır formatı olan dxf formatlarını tanır.
Piyasada bulunan hazır modellerin çoğu Max formatında yada obj formatlarındadır. ayrıca hazır kaplamaları ile birliktede bulunabilmektedirler. Bu açıdan Max hazır model kullanımı açısından Autocadten daha avantajlıdır.
Diğer avantajı ise Autocad te Düşük polygon sayısına sahip bile olsa bir hazır model bitkiyi sahneye çağırdığınızda, ekranınızın yenilenme hızı(FPS) amiyane tabiriyle ekranın kasılması çok artacaktır.
3Ds Max ise Polygon sayısı açısından çok daha yükseklere bile çıksanız. Kasılma çok az seviyede olacaktır.

Modelleme araçlarında ise Katı dikdörtgensel objelerin modellemelerinde İki programda da sıkıntı çekmezsiniz ancak iş Amorf yüzeyleri modellemeye geldiğinde 3Ds Max Autocad e göre daha pratiktir.

Autocad Arc. versiyonunda ise mimariye dair pek çok birim eleman hazır olarak gelmektedir. Kapılar Pencereler, Merdivenler, çatılar Duvarlar daha bir çoğu Program kütüphanesinde hazır bir şekildedir.

Toparlamak gerekirse;

Projeleri ölçülü bir şekilde 2 boyutlu çizip projelendirmek, ardından 3Boyuta geçip duvarları yükseltmek ve temel yapı elemanlarını yerleştirmek Autocad Arc. sürümünde çok daha pratiktir.

Materyallendirme ve ışıklandırma aşamalarında ise pek çok Plug in ile de desteklenmiş 3ds Max realist görüntü elde etmek istiyorsanız Autocad ten daha avantajlıdır...

Umarım sorunuza yararlı bir cevap verebilmişimdir.


www.designizmir.com
2011-09-16 22:49:07
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!