Bilgisayar Donanım : Quadro 4000 performance sorunu
Daha önce yapmış olduğum bir test
http://www.tr3d.com/up/forum/donanim/4355.jpg
Konu
http://www.tr3d.com/forum/oku/donanim/quadro-tartismasina-son-nokta/11/
- Offline
- Erkek
Buda bir baskası ama şöyle söyleyim resimdeki poligon sayılarında ekranı pan yapmak çok zor hatta imkansız hale geliyor.
- Offline
- Erkek
teste katılan arkadaşlar, neden perspektif ekranında test yaptığınızı merak ediyorum. Bu teste ki olay kameranın nesnelerin etrafında dönmesi. Bu da işlemciden çok ekran kartını çalıştırmak için yapılmış. Şartları değiştirerek sonuçları etkilemiş olabilirsiniz. Biraz bilimsel olalım lütfen.
- Offline
Çalışma esnasında siz kamera ekleyip onu gezdirerek mi çizim modelleme kurgu filan yapıyorsunuz ?
- Offline
- Erkek
benim söylediğim test eşit şartlar altında yapılmalı,
- Offline
Ama sağlıklı bi fps sonucu almak için de perspektifte oynatmak lazım kameraya geçince 500 600 fps yazıyor
- Offline
- Erkek
Eşit test için,anakart ve işlemci gibi bileşenlerin sabit,sadece ekran kartının farklı olması gerekir.Professional manada test bu şekilde yapılır.Hatta küre testi yerine gerçek bir sahnede test yapılır.Lakin çoğumuzda ekran kartları alıp,test yapacak imkan yok.Herkes kendi bilgisayarı üzerinden yapılan sonucu paylaşıyor.Camera ile perfspektifde hareket ettirmenin fps`ye etkisi yok.Yanlız farklı açılarda hareket olduğu için işler karışıyor.
- Offline
- Erkek
Arkadaşlar ekran kartı markası vs. önemli ama test sonuçları için hangi çözünürlükte yapmış olduğunuzda önemli bir ayrıntı. 1080p çözürlükte çalışırken aldığınız sonuç ile 720p arasında bile değerler fark edebilir.
- Offline
- Erkek
Evet çözünürlük çok önemli ayrıntı, herkeste vardır 1080p heralde.
- Offline
- Erkek
Bende bir katkim olsun istedim bu mevzuya, max kullanmiyorum ama maya/houdini nvidia/amd windows/linux olarak gorusumu belirtiyim.
oncelikle bu is boyle 5000 tane kutu ile olmaz, neden diyeceksiniz acikliyayim, 5000 tane kutuyu iki sekilde yapabilirsiniz dimi, birincisi kopyaliyarak ikincisi, instance yaparak, grafik kartlari instance objeleri algilayabiliyor, ve ayni sahnede fps performansi onlarca kez artabiliyor.
Yapilmasi gereken sahne, hareket eden objeler, deforme olan objeler ve dokulari olan objeler, 2K 4K doku, vs , o zaman bir quadro yada firepro sanirim one cikicaktir.
Arti objelerin ne objesi olduguda onemli, max de nasil bilmiyorum ama eminim ayni ozellikler mevcuttur, mesela mayada GPU cache objeleri var yada Alembic objeleri, ayni objeler Houdini de var, bu objeler normal objelere nazaran cok daha az sisteme yuk bindiriyorlar. Bazen sahneler o kadar buyuk oluyorki, yazilim bize ne avantaj veriryorsa hepsini sonuna kadar kullandigimiz oluyor.
Simdi gelelim amd/nvidia kiyaslamalarina.
Iste GTX 660TI var makinamda
Evde 7950HD var
Maya 2012 de AMD NVIDIA dan cok daha iyi performans veriyordu
ama Houdini de AMD hem performans olarak yerlerdeydi hemde surekli problem cikariyordu, bozulmus yazilar vs.
bu is Maya 2014 ve Houdini 13 gelince tersine dondu , AMD kart su an itibari ile Houdini 13 de cok iyi fps vermesine nazaran halen ekranda problem cikariyor, ama Maya 2014 de performans dustu.
Linux e gecince durum yine ayni, ama AMD de performans biraz daha dusuyor.
ancak iki kartta Maya da goruntu bozuklugu vermiyor mesela, Maya ve Houdini opengl kullaniyorlar.
Yani is tamamen yazilimin kart destegine kaliyor.
Bence eger bu isi profesyonel olarak bile yapiyorsaniz quadro yada firepro ya ihtiyaciniz yok, cunku o kartlarin sadece en ust modelleri size bir GTX660 veya uzeri yada AMD 7950 ayarinda performans verebiliyor.
Ama sunu unutmamak lazim, ekran kartlari, 3D Tomografi cihazlarinda, muhendislik programlarinda vs gibi de kullaniliyor, bu yazilimlarda hataya yer yok, o zaman iste quadro takiyorlar, cunku makinanin icinde yatan bir insan neticede.
Satin alma tavsiyesine gelince, eger sahneninizi test etme sansiniz var ise once test edin o kartla sonra alin derim.
Saygilarimla
- Offline
- Erkek