Bilgisayar Donanım : Merhaba sitede SLİ kullanan varmı acaba
Benim bi sorunum var fikir verirseniz sevinirim. Aldığım 1080 ti ekran kartı solidworste yetersiz kaliyo . Sizce sli yapmak viewport performansını artirirmi yoksa quadro serisi bi kart mi almak gerekir .
- Offline
Bu arada forumdaki bütün guadro kart bölümlerini okudum yeterli bi cevap bulamadım. İnternetten bulduğum kadarı ilede SLİ sadece bazı oyunlarda işe yariyo 3d uygulamalarda SLİ desteği yok deniliyor
- Offline
https://www.pugetsystems.com/labs/articles/SOLIDWORKS-2018-GPU-Comparison-What-Is-the-Meaning-of-This-1112/
SLI desteklemediğini yazıyor firmasının sitesinde. Linkteki testte de gtx ile quadro arasında uçurum yok ama daha stabil olduğunu ve 4k çözünürlüğe çıkınca quadronun daha başarılı olduğunu söylüyor. Ayrıca, cpu hızı da önemli.
- Offline
- Erkek
Mahmut bey cevap için teşekkürler. Fakat çalıştığım firmada quadro 5000 vardı o kartta hiç takılma yapmadan çizdiğim modelleri 1080 ti de aşırı kasılmalarla çalışabiliyorum . Montajdan soğutacak kadar donma yapıyo . Konuyu açma sebebim kartımı üzerine para vererek quadro p5000 ile takas yapıcam , kafamda soru işareti kalmasın istedim çünkü p 5000 de garanti yok yurtdışından gelmiş .
- Offline
Ürünlerin her zaman garantili olanından taraftarım fakat solidworks için Mahmut beyin dediği gibi quadro kartlar da daha iyi perfromans alırsın kartların çalışma prensibi saat hızı vs gibi bi sürü etken var gtx serileri bu tarz programlarda çokta performanslı olmadığını çok arkadaşımdan duydum kendim de m4000 ve 1080 ni aynı zamanda kullanma şansı buldum 3ds max kullanıcıyım m4000 nin viewport performansı daha iyiydi fakat cuda çekirdeklerini kullanarak render alacaksan burada çekirdek saat hızı ve sayısı önem taşıyor.
Şahsen P5000 i tercih ederim :)
- Offline
- Erkek
İzzet Bey bilmiyorum araştırdınız mı?...
Günlük/oyuncu kullanım için üretilen kartlar ile quadro (Nvidia) Firepro (AMD) kartlar arasında çok büyük fark yok deniyor. Ama ne hikmetse, neredeyse tüm incelemelerde, bakılan tek değer saniyede çizdiği kare (fps) üzerinden oluyor.
Solidwork gibi altta yığınla matematik vektörü hesaplanan uygulamada, sadece fps`ye bakarsak yanılırız. Bu kartlar, oyunlarda, hangi piksel hangi renk olacak, kenar yumuşatma, dikey senkronizasyon ne durumda sorgusu yaparken, kullandığınız programda çok daha komplike işlemleri hesaplayıp, veri harmanını diğer bileşenlere iletsin diye işlemciye gönderiyor. Pek çok donanım/yazılım uzmanı darboğaz (bottleneck) olayının varsayımsal olduğunu söylese de şunu da not düşüyorlar; "işlemcinin, grafik kartından gelen verileri sentezleyeceği durumlarda işlemci darboğaza ya da gecikmeye düşebiliyor. Bu da fps değerini düşürüyor ya da ekranda anlık gecikmelere (lagging) sebep olabiliyor. İmzanızdaki işlemcinin gücüne rağmen...
- Offline
- Erkek
Yunus bey internet uzerinde bi tamirci buldum en büyük arızası 600 tl yi geçmez dedi . Garanti olayını aşmış oldum dediğiniz gibi bi aksilik olmaz ise alicam insallah.
- Offline
Erdem bey solidte en önemli şey modeli ekranda rahat evirip çevirebilmek. Donmalar olduğu zaman insanı kanser ediyo . Cuda çekirdeği benim için pek önemli değil kartla render yapmıyorum çünkü. Darboğaz olayını bilmiyorum arastırim bakim ona. Aslında işlemcide oc var 4.2 lerde çalışıyo. Cevaplar için teşekkürler
- Offline
https://www.technopat.net/2017/12/23/amd-ryzen-threadripper-1920x-inceleme/
Erdem bey oyunlarda yapabiliyormuş darboğaz. Ama 3d uygulamalarda 6 adet gpu ya kadar destek veriyormuş.
- Offline
Yanlış anlaşılmasın işlemciden kaynaklı demiyorum.
Grafik kartı ile alakalı tüm sorun. Oyun kartları bunu yapıyor solidworks`te... Ama iş istasyonuna yönelik grafik kartlar işlemciye bu kadar yük bindirmiyor. Çoğu hesaplamayı kendisi yapıyor.
Sadece FPS değerlerine bakıp hemen hemen aynı, çok büyük fark yok demek doğru değil. Gecikme yapar, işlemciyi darboğaza sokacak kadar zorlar demek istemiştim. Yoksa işlemciniz her platformdaki uygulamayı kaldırır.
- Offline
- Erkek