Bilgisayar Donanım : gtx 680 ve quadro serisi realtime
Merhabalar nvidia yeni çıkardığı ve dünyanın en hızlısı olarak sunduğu ekran kartı 1536 cuda çekirdeğine sahip ve yaz ayında piyasaya çıkacak olan gtx 685de bunun 2250 olacağı söyleniyor.
Quadro 6000 serisinde bile 448 adet cuda çekirdeği var.
Söylemek istediğim realtime veya hybrid render desteği sunan programlarda hangisi daha iyidir.
Önemli olan cuda çekirdeği ise gtx 680 quadrodan daha iyi performans sağlıyor diyebilirmiyiz.
Yorumlarınızı bekliyorum.Şimdiden teşekkürler
- Offline
- Erkek
bildiğim kadarıyla cuda cekirdek hızlarını düşürmüştü sanırım yani performansa katkısı yok ama enerji verimliği artmış oluyo bunu amaçlamışlardı
- Offline
http://www.donanimhaber.com/ekran-karti/haberleri/Nvidia-GeForce-GTX-680-video-inceleme.htm#
bu videonun başlarında detaylı olarak anlatılmış
- Offline
ama bazı yabancı forumlarda realtime programlar için quadrodan daha iyi sonuç verdiğini söyleyenler var doğruluğu nedir acaba
- Offline
- Erkek
ben pek sanımıyorum şahsen ama açık açık testlerle gösterilmişse diyecek söz yok tabiki
- Offline
genel forma irya diye yazdım kasıt i rya ise
680 değil 685 beklenmel, ve iray in kepler abanlı bu işlemciye destek vermesi gerekli.
590 ve 680 den sonra quadrolar da bi yeni seri çıkmadı
quadro da olay daha cok ram ve programa özel serdifikalıı sürücüler.
ama iş cuda şlemciye geldimi.
Program cuda ya göre kendi içinde desetek veriyor.
3d max den örnek verirsek.
Çizim yaparken quadro yazılımı sayasinde ki fr pro atilerde
gtx lere göre daha iyi performans veriyor.
Ancak iray render dediğnde iş bu sefer kulndıpın yazılımın yani max ve iray in cuda ya verdiği deteye geçiyor.Ancak ati inin şimdilik iray i destekeyen bir tasarımı yok.
Ama ati nin viport performansı 3dmax içim fiyat baz alnarak karşılaştırıdğında daha sevimli
i ray için yüksek kapasiteli ve tek işlmeci ram lazım .
bu yüzden 590 3 gb değil 580 3gb büyük hafıza istyen renderlar için öneriliyor.Ama 1.5 gb hafıza kulnacaksan ve daha hızlı render istiyosan ozaman 590 denir.590 3 gb ama işlemci başına 1.5 geldiğinden iray inde min ram mitarına göre hareket ettiğinden ve bort daki ramlere bakmadığından 580 bilgiyi üerine alırken hafıza yetersiz mesajı vermez iken 590 aynı işte hafıza yetersiz mesajı vere bileceği söyleniyor.
Demo videol bükyüm map
- Offline
deme videolarda hafızanın sınırlarını zoan ükskük ve cok sayıda map olmadığından maksakta cuda renderın hızını göstermek oldğundan bu sınırın ne olduğunu izlerken anlayamıyorsun.
Yani bir backraun ve bir araba ekranda hızlıca renderlanıyor.
Şöle der isek aynı ekranda çözünürlüğü artırara i ray render yaparsan
bir yerde ekran karınn rendere başlamadığını ve hafızanın yetmediğini söylerken görürsün.
Yani ben şu kadar bilgiyi alayım gerisini bortaki reme yazayım yada hart diske yazayım işlmi yapayım sonra üzerimdeki bilgiyi sileyim yenisini alayım işleyim demiyor.
Hepsini ükleyim sonra çalışayım diyor.
Haliyle ram az ise güm.
- Offline
ama buradakiler render için söylenmiş render ile viewport hesaplamaları birbirinden çok farklıdır haliyle kaplama hesapları yansıma hesapları yapmaya göre tasarlanmış oyun kartları daha iyi sonuç verecektir ama iş poligon hesaplarına gelince iş değişir yansımalar falan hiçbişey yoktur artık onun için oyun kartları oyunlarda gösterdiği ve ona göre tasarlanmıs özelliklerini gösteremeyecektir
- Offline