Diğer 3D Programları : ZBrush ve Blender Programlarının Sculpting Yeteneklerini Kıyaslamak?
Arkadaşlar ZBrush zaten bu işin öncüsü ancak Blender Sculpting açısından yeterliliği konusunda kafa açacak bilgileri forumla paylaşır mısınız.
Kim Sculpting işerinde Blender'i tercih etmeli kim etmemeli?
Özellikle merak ettiğim ZBrush gibi çok yüksek poligonlara çıkmakta sorun yaşanıyor mu. Mesela C4D'nin de hiç fena olmayan bir sculpting modülü var fakat ben zbrush ile çıktığım kapasitelere çıkamadım. Daha bunun gibi aklıma gelmeyen konulara da değinirseniz merak eden bir çok kişi için iyi bir konu olabilir bu başlık.
- Offline
- Erkek
Blender'da çok detaylı, yüksek kalitede sculpting yapılamaz diye bir şeyi kimsenin diyeceğini sanman. Bu biraz kullanıcının kendi sculpting seviyesi ve yazılım üzerindeki hakimiyetine bağlı bir durum. Ancak ZBrush daha uzun süre sculpting konusunda Blender'dan iyi olacak. Zira yalnızca bu iş için özelleşmiş, o ihtiyaca göre uzmanlaşmış bir uygulama ve içinde çok iyi çalışan artık iyice olgunlaşmış alt araçlar var. Çok ileri seviye profesyonel sculpting yapan ZBrush uzmanı birinin Blender'a atlaması şimdilik pek mümkün değil.
Ancak Blender 2.83 sürümüyle birlikte çok ilginç sculpting araçları eklendi. Burada onların bir özeti var: https://code.blender.org/2020/02/sculpt-mode-features-update/
Yüksek poligonlu modeller üzerinde çalışmak şimdiki haliyle ZBrush'da daha rahat olacaktır. Ancak bunun yakın bir zamanda değişmeyeceğini söylemek zor.
- Offline
- Erkek