Diğer 3D Programları : Paslanmaz Çelik 304,316 ve Galvaniz Materyali?
Bu referans resimlerdeki malzemeleri (IMG 01 - IMG 08) 3dsmax'da corona render ile nasıl oluşturabilirim? Bazıları farklı malzemelerdir. Özellikle 304 ve 316 paslanmaz çeliklere ve galvanizli malzemelere ihtiyacım var. Maalesef ne denediysem resimlerdeki gibi sonuçlar elde edemedim. Reflection Glos.. kanalına da farklı farklı scratch kaplamaları ve fallof da denememe rağmen genelde Chrome materyaline yakın veyahut alüminyum'a yakın sonuçlar elde ediyorum. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Teşekkürler.
- Offline
- Erkek
Studio ortamı yaratmalısın.
https://www.youtube.com/watch?v=yeJCioBruhY
- Offline
- Erkek
Ortam zaten studio şeklinde. Hatta studio HDRI ile bile denedim. Sorun malzemede. Atladığım yada aklıma gelmeyen bir püf noktası var. Bu kaplamayı ne yaptıysam bir türlü oluşturamadım. Referans resimlerdeki tadı vermiyor.
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
PBR metariallerle çözebilirsin belki. Bir araştır derim.
- Offline
- Erkek
https://refractiveindex.info/?shelf=3d&book=metals&page=iron
Bu sitede sorduğunuz metallerin yasıma değerleri, yansıyan ışığın dalga boyu vs gibi mühendislik detaylarını görebilirsiniz.
Bu değeleri sigerstudio'nun ücretsiz plugin'i olan ComplexFresnel'e girip istediğiniz sonucu yakalayabilirsiniz.
https://www.sigershop.eu/free-3ds-max-plugins/sigertexmaps-complexfresnel/
Yüzey kusurları (surface imperfection) için ihtiyacınız olan, scratch, bruise haritalarını photoshop ile yaratabilirsiniz zaten.
- Offline
- Erkek
@kanakan bende aslında sizinkine yakın bir malzeme oluşturdum. Ancak referans resimlerdeki gerçekçiliği yakalayamıyorum. Scratch malzeme bile kullandım ama nafile. Bir yerde bir şeyler yanlış gidiyor ama ne?
@yakari öneriniz için teşekkürler. Hazır pbr kaplamalar ile de denedim evet biraz daha iyi sonuç veriyor ancak tatmin edici değil. Farklı bir metal çıkıyor ortaya. Değerleri ile de kendim oynadığımda zaten indirdiğim pbr'ın dışında bir malzemeye kayıyor..
@okito belirttiğiniz siteyi daha önce görmüştüm. Yanılmıyorsam Mastering CG ... tutorialinden hatırlıyorum. Hatırlattığınız iyi oldu. Bu şekilde de deneyeceğim.
Ayrıca plugin öneriniz için de teşekkürler. İnceleyeceğim. Umarım güzel sonuçlar alırım. Veyahut hayrına birisi güzel bir içerik hazırlar da ben ve benim gibi çıkmaza girenler için faydalı bir paylaşım olmuş olur.
Değerli yorumlarınız için teşekkürler.
- Offline
- Erkek
Ben şahsen bu yöntem ile aştım metal yüzeylerin renderda ham çıkması sorununu.
- Offline
- Erkek
1. Yüzey pürüzlülüğü
2. Yüzey renklerinde minor değişimler
3. Corona material temel özellikleri
Adımlarıyla yapmanızı öneririm.
Paslanmazın 316 ile 304 arasındaki görsellik farkını yakalamak biraz iddialı ve bence gereksiz. Yüzey işlemlerinin oluşturduğu farkı yakalamalısınız, 316 304 farkını çoğu paslanmazcı bile dikkatle bakmadıkça zaten anlayamıyor. Yüzey işlemlerinde çapaklardan kurtulmak için yapılan çeşitli işlemler var. Örneğin kumlamada kumun kalınlığından rengine kadar her türlü özelliği yüzeyin karakterini değiştiriyor veya zımpara taşının özellikleri.
Bence evvela yüzey pürüzlerini halletmelisin ior değerleri Erdem Bey'in verdiği listeden bakarsanız yaklaşık bir benzerlik yakalarsınız ama tam istediğinizi vermeyecektir. Çünkü bu değerler hep ideal şartlara göre hesaplanmış. Paslanmaz saf bir malzeme olmadığı için yüzeyde değişken yansıma değerleri de oluşur.
- Offline
- Erkek
@fasuto53 yorumunuz için teşekkürler. Faydalı bilgiler kesinlikle. Ancak ne yaparsam yapayım "ComplexFresnel" bile imdadıma yetişmedi. Yani bu tarz bir metal tutorial'i bile yok nette. Piyasadaki ders ile anlatılan olsun diğer farklı metaller olsun çoğunu zaten az çok hepimiz yapabiliyoruz. Ama bu referans resimlerdeki malzemeler o kadar kompleks ki, aslında ilk bakışta basit gibi görünen, nasılsa ior değeri ile oynayıp reflection'u artırıp bir de scratch kaplamasını attım mı gloss.. kanalına iş tamamdır diyorsun... Lakin iş o kadar da normal chrome veyahut diğer metal kaplamaları gibi kolay olmuyor. Gerçekten farklı bir yapıya sahip. Hala üretmeye araştırmaya devam ediyorum.
- Offline
- Erkek