Diğer 3D Programları : Maya cpu kullanım oranları
arkadaşlar mayada render alırken cpu kullanımı %80 lere 90 lara çıkıyor nasıl bu oranı % 50 ye falan indirgeyebilirim Mayanın CPU kullanım oranını belirleme ayarlarını bulamadım bilen varmı acaba..
- Offline
- Erkek
arkadaşlar sorum hala güncel :(
- Offline
- Erkek
http://mattgadient.com/2009/02/22/make-maya-2009-use-a-multi-core-cpu/
Yukarıdaki link sanırım yeterli olur. Ayrıca bilinen render motorları henüz tam olarak GPU kullanmıyorlar. GPU kullanan render motorları da var ancak ayrıca öğrenilmeleri gerekir. Render kalitesi olarakta CPU tabanlı renderlar ile boy ölçüşemezler. Tabii şimdilik.
- Offline
- Erkek
Soru maya için soruldu ve cevabı verilerek nokta konuldu. Ne sorulduğu da gün gibi ortada. Diğer birçok yazılımda da benzer cpu kısıtlamaları var elbette.
Realtime render ne zaman gerçek render oldu ya!!! Render nedir ne işe yarar gibi şeyleri iyi öğrenip sonradan cevap yazmak çok daha akıllıca olacaktır. Henüz kalite olarak geçemedi dedik ve bu doğrudur. Kalite olmadan istedikleri kadar hızlı sonuç versinler. Sizi tatmin edebilir belki ama işi bilenleri şimdilik tatmin etmiyor. Sonrasını bilemeyiz.
Sansasyonel haberlere bakarak değilde gerçek uygulama ve sonuçlara bakarak hareket etmek çok daha iyidir. Bizde zamanında çok GPU fanatikliği yapmıştık. Aşağıdaki video şov değil işin özüdür. Babayı iyi izle...
http://www.youtube.com/watch?v=4bITAdWvMXE
- Offline
- Erkek
hasan444 nicli kişi nerede acaba ?
Bir soru soruluyor, yetmiyor halen günceldir deniyor. Peşine cevaplar veriliyor ama geri dönüt yok.
Nasıl bir tutumdur anlayamıyorum. Bir de bilgi paylaşılmıyor derler. İşte bu da bir sebep size.
- Offline
- Erkek
cpu kullanmını eğer windows işletim sistemi kullanıyorsan
ve birden fazla işlemcin varsa görev yöneticisinden benzeşmeleri ayarla bölümünden maya için işlemcilerin yarısını serbest bırakırsan işlemci yükün yarıya iner fakat render süren 2 katına uzar
- Offline
- Erkek
gpu render`ları daha emekleme aşamasında malesef. çalışma ortamında kalite gözetmeden gerçek zamanlı göstermekten öteye geçemiyorlar henüz.
kalitesiz olsun ama ne yaptığımı göreyim deseniz bile sahnedeki poligon sayısı ve ışık kaynağı biraz arttığında şişip kalıyorlar.
gpu render tanıtımlarıyla sınırlandırmayın kendinizi bizzat deneyin. bu tanıtımlarda dikkat ederseniz birkaç bin poligonu geçmeyen ve direk ışık kaynağı olmayan sahneler kullanılıyor tabi haliyle gerçek zamanlı render ediyor izlenimi oluşturmaya çalışıyorlar. bir milyon poligonu geçip 10 tane de spot koyun bakalım bir de reflect/refract ve caustic ekleyin temiz bir sonuç elde edebilecek misin 10 saat bekleyip. hele bir de çimen ya da saç gibi şeyler de istiyorum derseniz yandınız.
gpu render`larının daha fırınlarca ekmek yemesi gerekiyor.
- Offline
bir arkadaş "islemciye yuk bindirme oranini hic bir sekilde degistiremezsin" demiş yanlış bilgi. kemal beyin dediği gibi task manager`dan sağ mouse ile maya`yı seçip set affinity ile istediğin kadar cpu`yu serbest bırakıyorsun. ben genelde render ederken ilk cpu yu serbest bırakıyorum çünkü çoğu proğram zaten ilk cpu`yu kullanıyor. tek cpu yu serbest bırakmak bile ikinci bir max açıp sanki hiç render yapmıyormuşum gibi rahatlıkla çalışmama olanak veriyor.
- Offline