Diğer 3D Programları : Lumion da camların gözükmemesi
Selamlar, bu aralar dış cephe için Lumion ile çalışıyorum, binanın 3ds max`de modellemesini yapıp .max uzantısı ile Lumion`a çağırdığımda, tüm neseneler istediğim gibi çıkarken, fixed cam olarak modellediğim pencerelerin içindeki camlar gözükmüyor.
http://i.hizliresim.com/j4mkdn.jpg
nasıl düzeltebileceğimi bilen var mı?
çözüm: http://forum.lumion3d.com/importing/3d-studio-max-how-do-i-export-a-model/
- Offline
materyalini lumionda verin.
- Offline
- Erkek
Selam,
Cam malzemeyi double sided yapmayı deneyin Lumionda, ya da maxte shell ile kalınlık verin.
- Offline
- Erkek
materyali lumion da veremiyorum zira camın olduğu yerler boş kalıyor sadece çerçevesi geliyor.
double sided yapıp denedim diye hatırlıyorum ama bir bakayım ona da teşekkür ederim.
- Offline
bahsettiginiz sorunu bende yasadim kenan bey, sonra kendi forumunun soru cevap kisminda cevabini buldum, tum sahneyi secip xform dediginizde mirror yapilmis nesenelerin kaymasi duzeliyor. daha fazlasi icin linki de ekleyeyim,
http://forum.lumion3d.com/importing/3d-studio-max-how-do-i-export-a-model/
suan tek sorunum pencerelerin icinde camlarin cikmiyor olmasi kaldi.
- Offline
lumion ile uğraşan kimse yok mu?
- Offline
cozumunu buldum, belki baskasi da ayni sorunla karsilasir da ararsa diye yazayim,
hata: 3ds max`in kendi penceresini kullanip multi-sub obj ile malzeme atamak
dogrusu:
- 3ds max penceresi yapip
- pencereyi secip ahsap/plastik malzeme atamak
- pencereyi editable mesh yapip, element ile cam kismi secip, cam malzemesi atamak
dosyalari lumion`a cektigimizde olusan kaymalarla alakali bir cozum bulmaya calisacagim simdide.
tasinan objelerin tasima gecmisini silmenin ve suan mevcut oldugu yeri referans sifir noktasi kabul etmesinin bir yolunu bilen varsa, aradigim sey bu komut.
- Offline
Merhaba,
*Camların gelmemesi olayı benimde başıma gelmişti, max te standart herhangi bir rengi atayıp ( örn. mavi ), Lumion da cam materyalini veriyorum, geçirgenlik ve parlaklık kısımlarını da buna göre ayarlayabiliyorum.
*Max te, atacağınız modeli tam sıfır noktasına çekin ve group layarak bir bütün olarak atarsanız kayma olmaz, ayrıca lumion da scale,rotate,yukarı aşağı taşımalarda da kayma yaşamazsınız..
*Ancak Max te farklı farklı gruplama yaparsanız, Lumion a attıgınızda yine bazı kısımlar çıkmaz, atacağınız modeli tek seferde gruplamanız gerekiyor,
Kolay gelsin,
- Offline
- Erkek
teşekkür ederim,
1) Install the OpenCollada exporter
Download the free OpenCollada exporter for 3DS Max:
https://github.com/KhronosGroup/OpenCOLLADA/wiki/OpenCOLLADA-Tools
opencollada yükleyerek çözdüm sorunu, model tam ve kaymalar olmadan geliyor artık.
- Offline
selam arkadaşlar bende limionla çalışıyorum render ayarı yapamıyorum bilen varmı bide kaliteli kaplama ayarlarınıda öğrenmek istiyorum yardımcı olursanız çok sevinirim
- Offline
- Bayan