Diğer 3D Programları : Corona Renderer`dan anlayan?
Arkadaşlar merhaba coronada yeniyim resimdeki sorunu yaşıyorum sebebi nedir?
Kürede aydınlık ve karanlık bölgenin birleşiminde düzensiz siyah çıkıntılar var.
Sahnedekiler Küre (Coronamtl), Corona sun, Standart Physical kamera ve bir plane
Program 3dsmax 2017, Corona 1.5.2
Render ayarları default
Edit: Kürenin segments değerini yükseltince düzeldi ama vrayde çok daha düşük poligonda bile bu sorun olmazken coronada neden oluyor?
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
Hayır benim demek istediğim coronada bir eksiklik var sanırım. konuyu açtıktan sonra da şöyle bir şey buldum.
https://coronarenderer.freshdesk.com/support/solutions/articles/5000516258-objects-in-my-rendering-are-not-smooth-faceted-and-i-can-see-shadows-of-polygons-
Aynı ışık düzeylerinde aynı modelde vray kusursuz render alırken coronada sorun çıkarıyor. poligon sayısını arttırdığımda ise sorun çözülüyor. yani poligonu arttırdığımda sorun çözülüyosa bu coronanın bir eksikliği değil midir? sorun materyalde veya ışıkta olsa subdivide yapınca neden düzelsin? Yukarıda verdiğim linkte de yazıyor zaten tek yolu subdivide diyor yanlış anlamadıysam
Ben coronayı çok beğendim coronaya geçmek istiyorum ama bu eksikliği kafamı karıştırdı.
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
Kesintisiz yumuşak geçişli yüzey renderi alınabilmesi için modelin smooth bilgisine ihtiyaç var. Renderer bu bilgiyi alır ve yüzey/poligon/face geçişlerinde sahte bir yumuşak geçiş uygular.
Aynı modeli Vray`de pürüzsüz gölgelendirme ile render edebilirken Corona`da sorun yaşıyorsan muhtemelen modele uyguladığın materyal veya render ayarı ile ilgili bir sorun vardır.
Gönderdiğin resme bakınca specular geçişte bir sorun görünmüyor. Bu da modelinde smooth değerlerinin varolduğunu gösterir. Muhtemelen Corona`nın gölge ayarlarında bir terslik var.
Poligon sayısını yükseltmekle, modelinde smooth bilgisi olmasa bile düzgün render alabilirsin. Zira poligonlar arttıkça renderer`in sahte parlaklık, gölge geçişi yapması gerekmiyor. Bu rendererin modeli çizdirmesi ve diğer hesapları yapmasında çok büyük yükler getirir. Poligon sayısını yükseltmek senin sorununu çözmez. Kaldı ki her zaman basit bir top modelleyip render etmeyeceksin.
- Offline
- Erkek
Evet biliyorum bu yüzden coronaya geçmek istiyorum ayrıca lightmix gibi özellikleri çok hoş. render esnasında bile ışıklarla, renkleriyle glare bloom ile oynamak çok güzel. render hızı ayrı bir güzel. yine de sormak istedim eğer başa çıkılamayacak sorunları varsa hiç zaman kaybetmeyeyim vrayle yoluma devam edeyim diye
- Offline
- Erkek
Hunturk, yani sonuç olarak coronayı önermiyor musunuz? bu sadece test renderıydı. dediğiniz gibi sürekli küre render etmeyeceğim. ama coranın artıları da var çok hoşuma giden. kafam karıştı iyice
- Offline
- Erkek
Aşağıdaki adreste senin bahsettiğin türde bir "bilinen arıza"dan bahsedilmiş.
https://coronarenderer.freshdesk.com/support/solutions/articles/5000516258
Orada da modelin poligonlarını artırın falan demişler ama bu makul çözüm değil bana kalırsa.
Artısını eksisini düşünüp ona göre karar vermen gerek tabi.
- Offline
- Erkek
Hunturk bende ilk önce ışık,materyal kaynaklı sanıyordum ama gerçekten kendim test ettim gölgeler bazı noktalarda geçişlerde sorunlu çıkıyor.ama kendi işlerimde hiç karşıma gölge ile alakalı render problemi çıkmadı.
Corona render ile benim yaşadığım ciddi bir sorum yok. çok severek kullandığım bir render motoru hdri render almak çok hoş bakmanı tavsiye ederim
https://www.youtube.com/watch?v=rJbImwgghZc
Light mix-Glare bloom-Lut-Corona Scatter vs çok artısı olan bir render motoru ve daha gelişerek giden önü açık bir motor. Kısaca ben memnunum ve tavsiye ederim.
- Offline
- Erkek