Diğer 3D Programları : Cinema 4d Rotation problemi
Cinema 4d de mesela bir silindir oluşturuyorum. Bu silindiri orientationdan değilde rotation tool ile yatay yapıyorum.Daha sonra Z aksisi etrafında döndermeye kalkınca. H-P-B yani tüm rotation değerleri değişiyor.
http://s1.directupload.net/images/120717/t7c4owhh.jpg
http://s1.directupload.net/images/120717/zt4yhsaf.jpg
iki sorum var:
1- Bu neden kaynaklanıyor ?
2- Nasıl düzeltilir ?
- Offline
- Erkek
silindir başka bir nesnenin evlat nesnesi olabilir mi? (child object) Muhtemelen öyledir ve sen parent nesneyi (ebeveyn nesne) döndürmüşsündür, üzerine de silindir nesneyi döndürmüşsündür. bir nesne eğer evlat nesne olursa, artık onun koordinat uzayı, parent nesnenin (ebeveyn nesne)koordinat uzayı olacaktır. her dönüşüm bu yeni uzaya göreli olacaktır.
- Offline
- Erkek
Cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Ama değil.
http://www.youtube.com/watch?v=7UfY7EBv0Ow
- Offline
- Erkek
@johonwayni
Çok teşekkür ederim. Sorun çözüldü.
- Offline
- Erkek