Diğer 3D Programları : Neden CİNEMA 4D Kullanmalıyım(Animasyon Studyosu İçin)
CİNEMA 4D nin Diğer Programlardan Üstünlükleri nelerdir.Lütfen Ayrıntılı olarak yazarsanız çok sevinirim..Ben şu anda blender programını kulllanıyorum..çok şükür bir sıkıntı yok. Stüdyo kurmayaı ciddi manada düşünüyorum...Ancak türkiyede blender bilen pek kimse yok ve blender ile çalışan stüdyo yok..Açacagım stüdyoda sadece blender bilenleri almak riskli bir durum..Çünkü blendere yönelen kimseler çok az. Bu yuzden CİNEMA 4D ile devam etmek istiyorum...Ancak ayrıntılı özellikleri bilmem gerekir.Benim listemde kesinlikle Autodeskin hiç bir programı olmayacak.Maya ve 3DS MAX kesinlikle kullanılmayacak.CİNEMA 4D yi beğenirsem ona yönelip studyo açmayı düşünüyorum.Şayet beğenmez isem tamamen BLENDER uzerinde çalışacak ekiplerden oluşacak bir studyo açacağim.
CİNEMA 4D nin şu konularda yeteneği nedir bilmek istiyorum...
1-Standar Renderi nedir ve MentalRaye göre hız ve kalite ve kullanım kolaylığı nedir
2-Riggingde BİND veya SKİNNİG(İskeletle deri birleşimi) tool kullanım kolaylığı.
3-Character animasyonda poz kaydetme özelliğinin(maya da poseman) olup olmaması(hiç bir plug in eklantisi olmadan )
4-Çevre modellemesi için gereken çim, yeşillik ve ağaçların hazır olup olmaması(maya programında paint özelliği)
5-Programın kendi içinde saklı olan Hazır meteriallerinin yeterli olup olmaması.
6- hazır iskelet istemlerinin olup olmaması.Özellikle bu konuda çeşitliliğin olup olmaması.(3DS MAX teki CAT özelliği)
7-Hazır kullanılan CYCLE WALK toolun farklı yürüme türlerini yapmada yeterli olup olmaması.
bu konularda doyurucu bilgiler verirseniz sevinirim.
uzun yazdım kusuruma bakmayın değerli cevaplarınızı beklşiyorum..
- Offline
c4d konusunda çok bilgili değilim fakat genelde c4d, motion graphics projelerinde diğer programlara göre 1 adım önde. diğer özellikler konusunda pek bilgim yok malesef
- Offline
- Erkek
Selamlar Dostum,
Kısaca sorularını cevaplarsak
1-standart renderi gi kullanmayacaksan çok hızlıdır.Gi kullanacaksan
mental-ray den yavaştır.Kalite kullanıcıya göre değişeceğinden bişey söylemek yanlıştır.
2-c4d deki karşılığı weight tool olup çok aşırı pratik olduğu söylenemez
gayet tabiki autoweight bir yere kadar iş görür ama ciddi işler de weight
işlemi biraz vakit alır gerçi weight işi veya skin diyelim tüm yazılımlarda biraz yorucu iştir.
3- cinemanın içinde ismi pose tool olarak direk olmasa bile aynı işi gören
çok gelişmiş dosyalama sistemleri r 17 de de mevcuttur.
4- çim için hazır tool var.Ağaç çiçek vs için çok geniş hazır arşivi var.
5-Hazır material kütüphanesi çook geniş olup kendine şirket kuracak biri
zaten bu kadar basit bir işi kendi shaderini hazırlayarak bitirir kanaatindeyim.
6-Hazır ve çok kullanışlı iskelet sistemi mevcut olup insan hayvan canavar vs ayrı ayrı kullanabilirsiniz.
7-hazır walk sycle ve çok gelişmiş karakteristik yürüme topallama aksama
el kol vs hareketleri parametrik olarak yapılabilir.
sevgiler
- Offline
- Erkek
feyzullah_tas,
C4D
En kisa yoldan ve acik secik anlatmak gerekirse!
Tamamen TV, Reklam, Jenerik vs.. icin
kisa ve orta kalitede isler cikartabilecek intermediate bir yazilimdir.
Sahsi dusunceme gore bir studyo acacak isen kesinlikler bogle
C4D yada Blender gibi orta seviye yazilimlara bulasma derim.
Saygilar..
- Offline
- Erkek
Evren çiğim
Şahsi düşüncen bana biraz bilgine göre iddalı geldi.
ne demişler bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak
sevgiler
- Offline
- Erkek
hepinizden yaşça küçüğüm fakat c4d ye intermediate bir program demek komik bir tabir olmuş. c4d nin belli başlı odaklandığı alanlar var bu sektörde ve o alanda en iyi işleri yapmana yardımcı olan bir program içerisindeki özellikleriyle
- Offline
- Erkek
Yaptıgınız yorumlardan dolayı teşekkürler ....
Sanırım blender ile devam edeceğim.....
Blenderin kalitesini görmeyip orta seviyede tutanlar ayrıca yanılıyorlar.. Blenderi kullanmadıkları için amator deniliyor.....
Altug bey cevaplarnız içimn teşekkürler.....
Ancak blendere geri dönüyorum....Sizlere de blenderi kullanmanızı tavsiye ederim....
Cinema 4d ile ilgili tutoriallere ve verdiğiniz cevaplara bakarak blenderi bir adım önde gördüm:işte blender ile cinema 4d karşılaştırılması:
1-Blenderin POSE LİBRARY SİTEMİNİN ÇOK GELİŞMİŞ OLMASI......POSE LİBRARY vücudun sadece bir uzvu poselibrarye aktarıldığı gibi tamamı da atılabiliyor..Bu buyuk bir avantaj....
2-Blenderin animasyon özelliklerinin çok gelişmiş olması.....Kopyala ve ters yapıştır özelliği sayesinde bir çok animasyon diğer programlara nazaran daha kısa sürede ve senk bir şekilde bitirilebiliyor....
3-Modelleme konusunda blender yine kısayolları sayesinde epey hızlılık vermektedir. Blender kullanıcıları kesinlikle fare kullanma ihtiyacı duymamaktadırlar...
4-Cycles render mental ray ve vray kadar olmasa da çok mükemmel sonuçlar verebilmektedir... hem ayrıca vray plugını blendere dahil edilebiliyor... ayrıca pixarın RENDERMAN ı dahi blendere aktarılabiliyor...Blenderin tek sıkıntısı renderinin orta seviyede olması ve yavaş olması ve hazır materiallerinin azlığıdır...
5-Plugin desteğinin çok olması(ağaç yeşillik, mimari modellemelerde merdiven pencere vs gibi pluginlerini de bulmak mümkün)
6-Blender en düşük bir bilgisayarda dahi çalışabilmektedir..Oysa diğer programların istem özellikleri kesinlikle uçuk düzeyde....
7-Cycles Render motoru GPU ekran kartlarında ise epey hızlıdır....
8-Skining(weigh tool) konuudna epey hızlıdır....Tek tıklamayla bind edilmektedir.BU KONUDA DİĞER PROGRAMLARDAN AVANTAJLIDIR. dİĞER PROGRALARDA bu kısım epey zaman alıcıdır...
9-Rigging özelliği de epey gelişmiş durumdadır.Metarig sayesinde sıfır baştan kemik oluşturulmasına gerek kalmadan her türlü modelinsdan, hayvan,canavar, vsss ) her şey kısacası 5-10 dk da yapılabilmektdir. Bu konuda 3DS maxten daha avantajlıdır....
- Offline
Sevgili Feyzullah
Takdir edersin ki verdiğim cevaplar daha bu işe yeni yeni ısınan
ve önünde daha çoook yolu olan birine verilmesi gereken basit cevaplardır.
yoksa tüm 3d yazılımları neticede karmaşıktır.
bu çerçeve de yazılımları kıyaslamak birbirlerine avantajlarını ve
dezavantajlarını algılayabilmek ancak highend proje uygulamalarındaki
süreçlerde ortaya çıkar.
Yani blender de senin üstünlük zannettiğin bind veya metarig vs zaten tüm yazılımlarda aynı şekilde fakat başka adlar da mevcut.
Bu arada Blender seçimin başlangıçta para yatırmadan bu işleri hem öğrenip hemde ilerleyebilmen için doğrudur.
Ama işlerin gönlüne göre olur da para kazanmaya ve işlerini büyütmeye
karar verirsen sana tavsiyem ana platform olarak 3ds max e transfer olmandır. En büyük avantajları çok fazla kullanıcı kitlesi çok fazla ve
çok iyi plugin desteği ve mentalray gibi çok kaliteli render motorunun
yanısıra karakter animasyonunun en zor kısmı olan weight işi için dünyanın
en iyi plugini olan bones pro ya sahip olmasıdır.
sevgiler
- Offline
- Erkek
teşekkürler verdiğin cevaplar için........
- Offline