Diğer 3D Programları : blender de bir sorum olacak
bir silindir çiziyoruz. bunun seğmenleri 18 diyelim. Ctrl ile bunu 3 parçaya ayırıyoruz. Ortadaki edgelerden biri seçip ring seçimi ile ortdaki diğer edgeleride seçiyoruz. BUnların ortasına diğer edgelerden bağımsız 1 veya 2 edge daha oluşturmak istiyorum. yani ortada 36 veya 54 edge olacak. diğerleri 18 de kalacak. Bunu yapmanın yolunu bulamadım. Birde indirmiş olduğum video derslerde bu tür ring seçiminde otomatik olarak bir seçili bir değil yapılıyor o nasıl oluyor.
- Offline
- Erkek
en alt ve en üstteki vertexleri H tuşu ile gizle(hide) , işlemini yap daha sonra alt+H ile gizlenen vertexleri tekrar görünür duruma getir.
- Offline
- Erkek
suat sorduğum soru zaten işlem. Yapılacak olan işlem ne? Sorun seçmede değil, 2 edge arasına başka edgeler eklemem lazım.
- Offline
- Erkek
hızlı yöntem; ortada kalan yüzeyleri seçip W->subdivide yaparsan bütün yüzeyler için istediğin şey otomatikman olur, ortada yatayda oluşan edge loop`u istemiyorsan; edge modunda Alt+sağ tuş ile orayı seçip Delete->Edge Loop yapabilirsin.
- Offline
- Erkek
şimdi oldu suat teşekkür ederim. Bayramdan sonraya inşallah oyun yapımı ile ilgilenmek istiyorum. Önereceğin site ders vb. kaynaklar varmı?
- Offline
- Erkek
yine blender kaynaklı siteleri/forumları takip edebilirsin; blendercookie.com , blenderartist.org , blendertr.com vs vs. sıfırdan oyun yapmak tecrübe ve zaman isteyen bişey, bence oyun yapmak yerine hazır güncel oyunlara mod yapmayı öğren, oyun yapımı kavramını daha iyi öğrenmiş olursun, once kendini geliştir biraz sonrası gelir zaten gerçekten yapmak istersen (bende yaklaşık 10 yıldır PES modluğu yapıyorum hobi olarak, ilk başlarda sadece bi-iki grafik değiştirken şimdi blender-python ile oyuna 3D tool`lar yazıyorum, blender`da kendi çizdiğimiz stadyumları, yaptıgımız oyuncu yüzlerini oyuna atabiliyoruz)
Yücel arkadaşımızın yaptığı benim yazdığım programla blender'dan oyuna attığımız gururumuz PES2013 Şükrü Saracoğlu stadyumu:
http://c1303.hizliresim.com/17/b/kxr4r.jpg
http://c1303.hizliresim.com/17/9/kwd04.jpg
PES 2013 Oyuncu Yüzü Ekleme programım tanıtım videosu (Face/Hair Modifier Tool)
http://www.youtube.com/watch?v=9LgzMY0PsF0
* blender 'ı %60-70 bilmeniz bile yeterli, ne kadar inanılmaz bi program oldugunu anlıcaksınız, özellikle programlama yapısı cok cok güzel ve cok esnek bi yapıya sahip blender, istediğiniz gibi programın kendisine bile müdahele edebilir, kendi terchinize göre arayüz dahi yazabilirsiniz, diğer paralı programlarda yapamıyacagınız biçok şeyi iyi ögrendikten sonra blender ile rahatlıkla yapabilirsiniz..
- Offline
- Erkek
suat sen işi baya ilerletmişsin yahu... tebrik ederim seni. Ancak bu bilginin bir zekatı var şimdi. İyi düşünülmüş bir sıralama ile neyin ne işe yaradığının fazlaca detaya girmeden şöyle sadece oyun üzerine 1 saatlik ders hazırlamaya ne dersin. Türkçe olacağı için epey bi kolaylarız işi.
Güncel oyunlara mod yapmak diye bir kavram kullanmışsın tam olarak nedir nasıl olur bu opyunları kodlarıyla nerde bulurum. mesela ilk 10-15 dk. bölümü buna ayırabilirsin.
Birde blenderle ilgili olarakşunu sormak isterim. Blender renderde max-vray ikilisi gibi yüksek konfigrasyonlu bilgisayara ne kadar ihtiyac duyuyor. render kalitesi ve ayrıntıları bana iyi geliyorda senin görüşün nasıl?
Son olarak mesel ilerki aşamlarda blendere kendimiz bir tool yazdık diyelim. Bunu ana dağıtıma nasıl göndeririz. yani blender merkeze gönderip bir üst sürüme koyma imkanı oluyormu?
Vray veya mental tay daki hazır materyalleri nasıl kullanıyoruz. Yani çağırıyoruz.
son olarak oyun yapımında öyle sandığın gibi büyük türden işler yapmayı değil daha çok mantık kapıları üzerinden yani şartlara bağlı olarak yürüyecek bir oyun düşünüyorum. Model falan önemli değil o kada. Mesela bir kapıyı geçmek istersen ordaki çarpım sorusunu yapman lazım veya bir arabaya yetişmek için kaç km daha hız yapman lazım gibi sorulara verilecek cevaplar önemli. Eğer yöntem varsa işte o zaman çok iyi olur. Derdim çocukların eğitiminde oyunlarla matematik fizik vb. temel bilgileri vermek. Farkında olmadan onları eğitmek.
- Offline
- Erkek
* video hazırlamaktan biraz yoruldum açıkçası yani izlemesi zevkli ama yapması zahmetli bir iş, o yüzden pek zaman ayırmıyorum buna ancak çalışmalarımla ilgili vimeo ve youtube kanalımda bolca video var zaten (belki tam aradıgın şeyler olmasada, yinede alttaki linklerden inceleyebilirsin)
* oyun yapımına meraklı olanlar biliyolar bunu, mod yapmak yani; kendin oyun için bişeyler yapıp oyuna eklemek, bilindik bişey örneğin; counter-strike `a level harita yapmak, mafia oyununa Istanbul`un bazı yerlerinin modellenip eklenmesi, Armağan abinin Mount&Blade oyununa savaşçılara kılınç,kalkan zırh ok vs. yapmak, yada bizim alanımıza giren PES oyunu için oyuncu yüzü,forma,stadyum vs. yapıp oyuna eklemek vs. vs. bunun gibi şeyler.. büyük oyunların kodlarını full olarak vermez kimse zaten oyun kodlarıylada işin yok, ilgili oyuna ait `mod forumlarını` bulup ordan o oyun için yapılan modlama araçlarını indircen, zaten forumlar fazla fazla bilgiyle dolu, ne nedir, nasıl yapılır, istediğin şeyide sorabilirsin forumlarda...
* blender yazılan scriptler ile external render motorlarının neredeyse tamamını destekliyor (vray de dahil), kendi dahilinde Blender Internal ve yeni Cycles olmak üzere iki tane render motoru var, internal `fiziksel tabanlı bi render motoru değil, GI vs. nispeten zayıf` ve sadece cpu yu destekliyor, cpu ne kadar iyiyse ve core sayısı fazla ise o kadar performans artıyor, yeni cycles `fiziksel tabanlı bi render motoru` ve hâla gelişimi hızla devam ediyor, hem CPU(system ramini kullanarak) hemde GPU(ekran kartı rami ile) desteği var, tabii burda önemli konu GPU render olayı çünkü CPU rendera gore cok cok hızlı, CUDA cores sayısı ne kadar fazlaysa o kadar hızlı render alıyor (CUDA CC 2.0 yada üstü olan ekran kartları ile) bu yeni fiziksel render motoru vray,luxrender vs. diger emsallerini aratmıyor, geliştirme sürecide çok iyi; yeni ekran kartlarına ve çıkan yeniliklere kısa zamanda destek sağlıyolar, son bişey; donanımsal teknik durumlardan dolayı Cycles şu anda Nvidia/CUDA üzerine geliştiriliyor (OpenCL/ATI desteği yok tam olarak) yani NVidia ekran kartı olanlar daha şanslı bu konuda...
* kullanıcıların script ile yazdıgı tool`lar eklenti(add-on) şeklinde oluyor, tool`un çalışması için yazılımın içine gömülüp programın yeniden update edilmesi şart değil, zaten blenderda bile file->user prefrences->add-ons altında aktif olmayan biçok eklenti mevcut, ordan girip işine yarayanları aktif edip kullanıyosun, kendi yazdıklarını ordan ekliyosun blender`a (alttaki Install Add-On butonundan) bu nadir bi durum ama; eğer özel bişey içinde değilde genel amaca yönelik bi tool yazdıysan (atıyorum; modellemede pratiklik sağlayan yada animasyon yaparken kolaylık sağlayan gibi gibi) bu türdeki çalışmaların bazılarını blenderartist.org`tan alan resmi yazılım geliştiriciler, bunları blender`ın içine gömüp bi sonraki versiyona ekleyebiliyolar.
* nette bolca `material-library` mevcut blender için, cycles ve blender internal için olanlar birbirinden farklıdır ararken buna dikkat edersin, blend dosyası olarak indircen, çalışmana File->Append altından indirdiğin dosyayı gösterip materials kısmından seçip eklicen. (yanlış hatırlamıyosam material-library için bi eklentide mevcut)
* bu türde şeyler için blender`ın kendi oyun motoru BGE (blender game engine) sana fazla fazla yeterli olur, nettede çok döküman/video eğitsel var BGE ile ilgili...
- Offline
- Erkek