Diğer 3D Programları : Blender cycles rendeda png ile kaplama.
Arkadaşlar karakterimi cyles renderda png resimle yani bi kısmı şeffaf resimle kaplamak istiyorum.Fakat karanlık oluyo renderda.Bi kaç örnek indirdim ama onlarda node group diye bişey var.Bu nasıl yapılyo.Şİmdiden teşekkürler.
- Offline
- Erkek
http://www.blenderguru.com/
bu adam blender konusunda baya ii derleri var incele isterse
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
ögrenemedim şu programı çok istiyorum ama :)zor geldi maxden sonra
- Offline
- Erkek
Zormu geldi?Bu programı zaten 3d yi basit hale getirmek için yapmışlar.Bence çok kolay ama tabi başka programdan geçince zor oluyo.Teşkkür ederim.Bi deniyim dediklerinizi.
- Offline
- Erkek
Ekteki resimde tamda verdiğin rendera göre bir örnek yaptım.
Öncelikl "node editör" malzeme oluştururken daha kullanışlıdır ekteki ekran görüntüsünde sağ taraftaki mazleme slotuna bak birde üst soldaki node editöründeki görünümüne sence hangisi daha az karmaşık duruyor?
numaralandırdıklarımı açıklayacağım.
1 diffuse yani kabaca: standart yansıma ve parlama yapmayan yüzey shader'ı
2-3 Glosy BSDF ise gene kabaca: ayna,cam(camdaki yansıtma özelliği için),metal gibi yüzeylerdeki yansıtıcı görünümü verebilirsin.
4- Sorduğun soru için kilit nokta Texture yani fotograf,resim çizim vs, peki buraya ne ekledik, photoshop veya gimp te yaptığın yada bulduğun dokuyu (bu iş için özellikle siyah-beyaz alpha kanalı diye de geçer) eklersin eklenmiş hali ekranın sol alt köşesinde görünüyor.
hadi bu kaplamayı çözümleyelim
sonuç kısmına giden dala bağlı olan "mix shader" yani karıştırıcı diyebiliriz. 2 farklı "shader" ı birbirine karıştırıyor çorba gibi ortaya çıkan sonuç ise ortada peki karıştırmanın dozunu nasıl yaparız oda gene aynı yerdeki "Fac" yani faktör kısmında gizli oraya bağlı dala gittiğimizde "4" numaralı "texture" burada karışımın nasıl olacağını belirliyor diyorki siyah resimdeki kısımlar siz 1.shader olacaksınız beyaz kısımlar sizde 2.shader olacaksınız.
Peki shaderlardan 2 ve 1 numaralı karışıma bakalım
2 ve 1 numara karışıp yeni bir shader oluyor kabaca "0.5" yani burada %50 demek yarı yarıya karışıyorlar. dolayısıyla ortaya ekrandaki hafif yansıtan bir yüzey ortaya çıkıyor.
*önemli bir diğer hususta kaplama yapacağın nesnede unwrap uygulanmış olması oda ekranın solundaki kısımda görünüyor küresel bir formu olduğu için "sphere projection" uyguladım nasıl mı ? edit modda iken "u" ya bas ve oradan "sphere projection" ı seç.
Basitçe bunları kurcaladığında birde ingilizcelerinin anlamlarını araştırdığında kolayca mantığını çözeceksiniz.
- Offline
- Erkek
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM FATİH BEY.BU ÇOK İŞİME YARIYCAK SON ANİMASYONUM İÇİN.O KADAR UĞRAŞMIŞSINIZ ÇOK AÇIK,NET ANLATIYO RESİM VE YAZILAR.TEŞEKKÜR EDERİM YENİDEN.
- Offline
- Erkek