Acemi Köşesi : Rhino ya benzeri uygulamalarda nasıl bir teknik
Rhino'da bir binanın odalarının zeminlerini çeşitli materyaller ile kaplamak istiyorum. Mesela plane kullanıyorum ama render yapılınca parke deseni ile binanın zemin rengi iç içe giriyor. Zeminden biraz yükselmek gerekiyor mesela bir kalınlık vermek gerekiyor. mesela tüm odaların zeminine oturacak şekilde 0,8 cm katı obje yerleştirsem ve bunu kaplasam sorun kalmaz ama bu kez de çizimin hafızada kapladığı alan artacak ve kullanımı hantal olacak.
Bunu bir plane ya da benzer bir araçla halletmenin yolu var mıdır? Sizler nasıl bir teknik kullanıyorsunuz?
Resim eklemek isterdim ama burada yok mu öyle birşey?
- Offline
- Erkek
Bahsettiğin şeyi tam anladıysam eğer bu soruna z-fighting deniyor. Nesnelerin görüntülenme sırasının ilgili rendering buffer'ında tam belirlenememesinden kaynaklanıyor.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/58/Z-fighting.png
https://en.wikipedia.org/wiki/Z-fighting
En basit çözüm senin yaptığın gibi soruna yolaçan yüzeyler arasında biraz aralık bırakmak. Ancak ne kadar aralık vermen gerektiği kameranın ya da viewport'un "clipping" mesafeleriyle de ilgili.
Yani nesneler arasında bir kaç milimetre aralık verdin, 2 metreden bakınca sorun ortadan kalktı ama 50 metreden bakınca yine z-fighting oluşabilir.
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
Evet dediğiniz şeyden bahsediyorum.... bahsettiğinizi araştırmaya çalışacağım.. teşekkürler...
Eğer Rhino'da nereden bakmam gerektiğini biliyorsanız basitçe anlatabilir misiniz?
- Offline
- Erkek
Evet dediğiniz şeyden bahsediyorum.... bahsettiğinizi araştırmaya çalışacağım.. teşekkürler...
Eğer Rhino'da nereden bakmam gerektiğini biliyorsanız basitçe anlatabilir misiniz?
- Offline
- Erkek
Rhino'da 2D çizimler için draworder tool belki kullanabilirsin. Bu 2d çizimlerde işe yarıyor ama 3d için hiç denemedim, çalışacağını pek sanmıyorum fakat bir ihtimal render işleminde doğru sonuç verebilir. Emin değilim. Yüzeyi dediğin gibi 0.001 gibi ötelersen render da işini görür (ekranda hala karışsa bile) Ancak render motorlarının da bu konu ile ilgili hassasiyet ayarları vardır, Belli aralıkları hesaplayabilirler.
Bu link diğer konularda yardımcı olabilir:
http://docs.mcneel.com/rhino/5/help/en-us/commands/draworder.htm
Bunun dışında endişe ettiğin şeye çok anlam veremdim yani mevcutta birbirine karışan iki yüzey var, sen burada yeni bir yüzey oluşturmuyorsun, mevcut olanı öteliyorsun. Bu nasıl bir şişmeye sebep olacak performans açısından anlayamadım.
Zaten reel detaylara uygun model yapıyor olsan her katmanı kendi kalınlığıyla çizmiş olursun ki bu sorunla hiç karşılaşmazsın.
Bir alternatif yöntem de şu olabilir. Katı döşemenin üst yüzeyini kopar ve sadece oraya döşeme malzeme ata. Diğer bir önerim ise görselleştirme işlerinde rhino kullanma.
- Offline
- Erkek