Acemi Köşesi : Hangi programa başlamalıyım

Hangi programa başlamalıyım
serkan2133serkan kök

Uzun süredir kararsız kaldığım bir konu var. Ben modelleme yapmak istiyorum (oyun hakkında her şey, koltuk, karakter, belki mimari, araba vb...) ama hangi program benim işime en çok gelir karar veremiyorum. Bir kaç program arasında kaldım. Maya, 3ds max, blender, cinema4d. Abilerim ablalarım kardeşlerim sizin önerileriniz benim için çok önemli yardımcı olursanız sevinirim.


2019-09-15 17:19:20
  • Offline
  • Erkek
Yeni başlayacaksan Blender'dan başka

Yeni başlayacaksan Blender'dan başka bir seçeneğin var mı ki?

Diğer saydıkların paralı yazılımlar ve yasal yollardan bir şeyler kazanmak istediğinde paşa paşa ücretini ödemek zorundasın.

Halbuki blender en az onlar kadar iyi ve 2.80 sürümüyle onlardan bile iyi.

- İçerisinde Unreal Engine veya Unity'nin kullandığı türde gerçek zamanlı render motoru var. Yani yaptığın herşeyin gerçek zamanlı motorlarda nasıl olması gerektiğini anında görebilirsin. (Oyun motoru değil render motoru)

- Açık platform olduğu için raytracing render motoru için tonla denoiser var. Bu da kısa zamanda acayip renderlar alabilmeni falan sağlar.

- Ne Maya ne de 3d smax'da sculpting yok. Halbuki Blender'ın sculpting aracı şu an büyük geliştirme sürecine girmiş durumda ve Zbrush kadar iddialı olmasa da çok acayip işler yapılabiliyor. Zbrush kadar iddialı olmamasını sebebi Zbrush'ın hali hazırda yalnızca sculpting uzmanı olması. Bir oyun modellemecisi olarak sculpting olmazsa olmaz bir araçtır ve bu Blender da gayet sağlam durumda.

- Intel, NVidia gibi firmalar pek çok açıdan Blender'ı destekliyor.
- Ubisoft animasyon pipeline'ını Blender ile sürdüreceğini duyurdu.
https://news.ubisoft.com/en-us/article/353364/ubisoft-joins-blender-development-fund-to-support-open-source-animation

Hani on sene önce Blender'ı tercih et demek zordu ancak şu anda tam zamanı.

Kendi sitesinden indirebileceğin gibi Steam'de de bulabiliyorsun.


2019-09-15 17:55:32 Edit:2019-09-15 23:07:28
  • Offline
  • Erkek
Yorumunuz için çok teşekkür
serkan2133serkan kök

Yorumunuz için çok teşekkür ederim bende blenderı düşünüyorum ama çoğu yer 3ds max aşağı 3ds max yukarı istediği için blender düşük gelirmi diye düşünüyordum şuan zaten para kazanma gibi Bi amacım yok öğrenciyim ileride inşallah


2019-09-15 18:19:28
  • Offline
  • Erkek
Blender 2.8 çok iyi
mimhakanHakan GüngördüAvatar

Blender 2.8 çok iyi olmuş. 3Ds Max te köklü bir değişiklik artık olamıyor. Ben de artık geçmeyi düşünüyorum. Kullanımı hakkında hiç bir fikrim yok. Sıfırdan başlamak için ben de araştırıyorum. 25 yıl sonra Max ten ayrılmak zor olacak (1994-2019) :)


https://www.behance.net/mimhakan - XEON E5 2697v2 Corsair 32GBRAM+512GBNVMe.2SSD+1TB OBSIDIAN800D RTX3070
2019-09-15 22:29:17
  • Offline
  • Erkek
Merhabalar
KEMALBUDAK34KEMAL BUDAK

Ben Blender'ı tavsiye ederim.

Kalitesi ve Ücretsiz oluşu, çok önemli.

1-2 Aydır Blender'ı araştırıyorum ve çok beğendiğimi söyleyebilirim.


https://kemalbudak.tumblr.com/
2019-09-16 08:17:22
  • Offline
  • Erkek
Bugün başlıyor olsam C4D
drekonNecmi DemirkeserAvatar

Bugün başlıyor olsam C4D seçerdim. Animasyon, Particle ve AfterFX uyumlu olması esas sebep.

Bakınız :: https://www.instagram.com/p/B1TOvZXIX5V/?igshid=d3futrwwviwe


Game maker
2019-09-20 14:19:26 Edit:2019-09-20 14:20:59
  • Offline
  • Erkek
Ben c4d ile basladim
TPRKtoprak tunçAvatar

Ben c4d ile basladim bir cok deneyim ve bilgi kazandirdi blender 2.8 ciktiginda blendera gectim.Tavsiyem eger eski blender olsaydi ayrica kendini guncellemeseydi c4d derdim ama suanki hali standartlara uydugu icin blender 2.8 diyorum.Neden mi?? Sculpting firca sayisi cok,herhangi bir imaje ile stencil yapabilirsin,simulasyonlari video editlemeyi kendi icinde barindiran genis bi yazilim.Ustelik bunlara ragmen cok hafif ve az yer kapliyor.


ANİMASYON
2019-10-13 17:46:02 Edit:2019-10-13 17:47:56
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!