Acemi Köşesi : Editable Poly - Polygon Birleştirme Yöntemi

Editable Poly - Polygon Birleştirme Yöntemi

Sanırım polygonları seçip bu polygonları birleştir ve aradaki edge'leri yok et diye bir komut yok. O yüzden birleştirmek istediğimiz polygonları seçip silip border ile yeni bir polygon oluşturmamız gerekiyor. Başka bir yöntem varsa öğrenmek isterim.

Ekran görüntülerini paylaştığım box'ta border'ları bridge'leyip tek bir polygon elde etmek istedim ama kırıklı ve birçok poligondan teşkil olan bir yüzey ortaya çıktı. Gerek dış yüzeydeki, gerek her iki border'ı seçip cap dediğimde ise boz yüzeyinin tamamını kapattı ve yüzeyler çakıştı.

1) Buradaki boşluğu tek bir poligonla nasıl kapatabilirim?

2) Border - Bridge yönteminin kırıklı bir yüzey oluşturmasının önüne nasıl geçebilrim?


https://i.hizliresim.com/ADWkEq.jpg

https://i.hizliresim.com/k9mWjy.jpg

https://i.hizliresim.com/8aAdlA.jpg

Her iki border'ı seçip cap'e tıkladığımda ortaya çıkan yüzey sorunu

https://i.hizliresim.com/6adX83.jpg


2019-04-20 10:04:48 Edit:2019-04-20 10:19:54
  • Offline
  • Erkek
Border'ları seçip create shape

Border'ları seçip create shape from selection deyip lineer modda bir spline oluşturdum. Onu da editable poly yapıp ana objeye attachledim. O şekilde halledebildim. Bu sorunun başka bir çözümü varsa öğrenmek isterim.

Yardımlarınızı bekliyorum...


2019-04-20 11:48:01 Edit:2019-04-20 11:52:23
  • Offline
  • Erkek
Gösterdiğiniz polygonları sildiğinizde ortada
kanakanSerkan BolkanAvatar

Gösterdiğiniz polygonları sildiğinizde ortada bir yüzey kalıyor ve border ile cap yapıldığında yeni bir yüzey daha oluştuğu için üst üste geliyorlar ve bu tırtıklanma dediğiniz hata oluşuyor. Modeli bu şekilde yapmanızın maksadını anlamadım ama orta eğer ortada ki edgeler ile kenarda ki edgeleri birleştirmek istiyorsanız birleşmesini istediğiniz edgeleri seçip bridge komutu uygulaya bilirsiniz.
Yok ortada ki poligon üstünden diğer poligon geçecek diyorsanız ortadakini vetexlerden tutarak bir aşağıya alabilirsiniz.
Dediğim gibi modelin maksadını anlasam daha mantıklı yardımım olurdu sanırım :)
Kolay gelsin


2019-04-20 17:31:51
  • Offline
  • Erkek
o seçtiğiniz poligonları silip
berker3dBerker ERGÜDENAvatar

o seçtiğiniz poligonları silip tekrar yapmaya çalışmaktaki amaç ve gaye nedir ?

koşelerdeki fazla poligonlardan kurtulup tek bir yüzey yapmak mı ?

yeni olduğunu için temel mantık hataları yapıyorsunuz max in mantığını tak çözememişsiniz sorunlarınızın hepsinin asıl nedeni bu

buradaki amaç o koşeleri temizlemekse başka yollarda var yada border bridge yontemı ıle serkan bolkan ın dedıgı gıbı halledebılırsınız


www.berkererguden.com www.instagram.com/berkerguden3d/
2019-04-22 21:58:50
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!