Acemi Köşesi : 3dsmax geliştirme
selamlar ben temel düzelyde connect nedir ha şu şuydu nası olbje yartırım smotth nedir vs vs gibi TEMEL düzeyde 3dsmax biliyorum ama özellikle araç modellemesi için öğrenmeye başlamıştım ama direk araç yapmaya kalktığımda tıkanıyorum detaylarda sanırım biraz tecrübe lazım bu tecrübeyi nasıl ediniriz nasıl yol izlemeliyiz şimdiden teşekkürler ( bide buraya konuyu açayım dedim
- Offline
- Erkek
Araba gibi detaylı modellemeler çok zaman alır, Nurbs ile yapanlar var line-Surface modifier ile yapanlar var.
https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2016/ENU/3DSMax/files/GUID-1456D1B2-7B31-4894-AC2C-A2F60660C922-htm.html
tavsiye: önce bir parçasını yaparak çalışmaya başlamalısın. örneklerde genellikle arkaplana ön-yan-üst görüntüler koyarak yapıyorlar.
- Offline
- Erkek
öncelikle teşekkürler blueprintleri yerleştiriyorum tamam ana hatlarda tamam ama detaylarda tıkanıyorum mesela tamponun detayları girintiler vs de o detayı veremiyorum
- Offline
- Erkek
Necmi beyin ifade ettiği gibi parçaları modelleyerek yapabilirsin.Ayrıntılar için sağlam hatasız blueprintlerin kullanmalısın.Ayrıntılarda dikkat edeceğin unsurlar,pah (Chamfer)yaptıktan sonra vertex ve edge`leri doğru yerlere bağlaman.Pah yaptığın vertex ve edge`ler doğru yerlere bağladığını görmek için MeshSmooth`a bakıp doğru olup olmadığını görebilirsin.Mantıksız bir bağlantı yaptığın zaman zaten MeshSmooth da hemen kendini belli eder.Araç modellemek biraz sabır işidir ve zordur.Elin alışması için 10-20-30 araç modellemeni tavsiye ederim.En kısa zaman içerisinde güzel araç modellerini görmek isteriz.Çalışmalarında başarılar.
- Offline
- Erkek