3ds Max : Yüzeyde oluşturduğum çoklu polygonlara ayrı malzemeler atayamıyorum

Yüzeyde oluşturduğum çoklu polygonlara ayrı malzemeler atayamıyorum
çizgici

Merhaba;
Bir duvarı seramik kaplamak istiyorum. Birkaç tipten oluşan seramiklerin ölçülerine göre slice plane ile bölümler yapıp yerlerine göre seramikleri atamak istiyorum. Seramik dokusu seçtiğim alan yerine seçili olmamalarına rağmen tüm duvarı kaplıyor.
Daha önceleri böyle bir sorunum yoktu. Nasıl düzeltebilirim.


2011-12-04 09:54:48
  • Offline
sana örnek ders
ababaturk ababatürkAvatar

aşağıdaki konuda tam senin istediğin bir ders var.üstelik seninki gibi polygonlara bölerek değil daha iyi bir yöntemle yapılıyor.

http://www.tr3d.com/forum/oku/vray/banyo-render-uygulama-dersi-set-4/


Emeğinin karşılığını, ne yaptığını bilmeyen insanlardan alamazsın. Değer bilmeyenlere sakın emeğini sunma. Asla bilmeyenle tartışma.
2011-12-04 10:15:28
  • Offline
  • Erkek
teşekkür ederim
çizgici

Babatürk Çok teşekkür ederim. açıklayıcı ve anlaşılır anlatımla birçok eksiğimi kapatan bir ders.

Fakat yüzeyi dersteki gibi de yapsam mesela detach komutuyla zemini ayırarak doku atadım başka yüzey seçili olmadığı halde bütün kutunun iç duvarları aynı desenle kaplandı.
Benim bir yerlerde sabitlediğim yanlış bir komutum var herhalde.
Tekrar teşekkür ederim.


2011-12-04 16:35:05
  • Offline
Sorunumu buldum galiba
çizgici

Babatürk`e tekrar teşekkür ederim.
Verdiği örnek ufkumu açtı. Örnekte Modifier /detach ile Box halinde olan cismin bir yüzeyini ayırıyordu.
Sanıyorum Ben de bir ara Modifier bölümünden yanlışlıkla attach tuşunu tıklamışım bu sebeple bütün yüzeyleri birlikte yakalıyordum. Detach yapmayı akıl edince sorunum çözüldü.
Aynı sıkıntıyı yaşayan olursa diye izah etmek istedim.
Tekrar teşekkür ederim...


2011-12-09 08:39:33
  • Offline
Edit poly ve Editable poly farkı
çizgici

Merhabalar;

Buradaki sorunum bu aynı işlemleri gören ama farklı yerlerden ulaşılan komutların yüzey seçimini farklı kabul etmesindenmiş.
Geç de olsa farkına varabildim.

Öncelikle aralarındaki box ölçülere ulaşma farkından dolayı belli bir zaman sonra Modify / Edit poly komutunu kullanmaya başladım. Buradaki sorduğum problemim de o zaman başlamış oldu.

Cevabı aşağıda.

Editable poly den polygon ile tek bir yüzeyi seçip kaplayabiliyorum. Örneğin kibrit kutusunun üstüne ayrı texture yanlarına ayrı texture atayabiliyorum.
Ama
Modify bölümünden edit poly i seçerek aynı işlemi yaparsam hangi yüzeyi seçersem seçeyim kibrit kutusunu bütün algılayıp atadığım texture ü her yüzeye uyguluyor bu sebeple detach komutu ile farklı desen uygulayacağım yüzeyi ayırmam gerekiyor.

Geç de olsa fark edince paylaşmak istedim.


2014-12-13 06:15:36
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!