3ds Max : yetersiz render ayarları ve render sonuçları
arkadaşlar merhaba senelerdir çizim-modelleme yapmaktayım fakat gerek sayfamızdan bazı arkadaşlarımızın render sonucları, gerekse diğer sitelerden ve piyasadaki bu işi yapan kişilerin render sonuçlarına bakıyorum gerçekle arasında bir fark yok. yaptıgım her cızımde bumpları ayrı olsun vs tum malzemelerını ve vray ayarlarını yapmaktayım ama benım sonuclarım maalesef ki tam istediğim sonucu(gerçekçiliği) yakalayamıyorum yeri geldi hazır sahne kullandım ama sonuc yıne hüsran sizlerden ricam bu işin bır püf noktası varmı veya nerelerde yanlılarım hatalarım oluyor
Saygılarımla
Burak ALTUN
İçmimar
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
Aşağıda yazdıklarım tamamen kendi kişisel görüşlerim olup şu zamana kadar edindiğim bilgi birikimimden bir kaç satırı paylaşmak istedim.
Kaliteli bir render almanın püf noktaları sırasıyla şöyledir.
1- Tasarım ve modelleme: Mekan tasarımı yada ürün tasarımı olsun farketmez, yaptığınız tasarımın albenisinin olması gerekir. Aklınızda canlandırdığınız tasarımı modellerken sıkıntı yaşamamanız gerek. Yani modellemede kendiniz geliştirmiş olmalısınız. Tasarımınıza hayat verecek küçük dokunuşları ve yardımcı nesneleri tasarımınızdan esirgemeyin.(Resimlerle örnek verip anlatmak isterdim ama o kadar vaktim yok maalesef).
2- Renk ve kaplama: En önemli bölümlerden birincisi kaplamadır. Ürün veya sahnenin renk uyumunun genel bir kitlenin beğenisini kazanması gerekir. Bazı sahneler vardır kendini tek rengin açık ve koyu tonu ile gösterir, kimi sahnede vardır ki 2 zıt rengin sahnede kullanılması ile kendini gösterir. (Bu aşamada deneme renderlerinden faydalanılmalıdır.)
Kaplama yapılmadan önce ürünün gerçek hayatta gözlemlenmesi (Reflect,Refract,Bump vs...) gerekir.
3- Ön izleme ve detay: Gerçek hayatta bir sahne yada ürün önce çıplak gözle gözlemlenmeli ve bu gözlemler kayıt (Fotoğraf) altına alınarak tasarım,modelleme ve ışık aşamasına katkıda bulunması sağlanmalıdır. Mümkün olduğunca detay girmekten kaçınmayın.
4- Işık: En önemli 2. bölüm ışıklandırma dır. Gerçek hayatta ki ışık değerlerini bilip bu değerleri dijital ortamda uygulamamız gerekir. Sahnede gerçekçiliği yakalayamıyorsak ya kaplamaları yada ışığı gözden geçirmemiz gerekir.
5- Render: Render bölümü gerçekçiliği sağlamak için gerekli olan en önemsiz bölümdür. Malesef günümüzde çoğu 3d ci ışık ve kaplama da kendilerini geliştirmek yerine zamanının büyük bölümünü render ayarlarını öğrenmek için harcamaktadır. Oysaki kaplama ve ışıklandırması sıkıntılı olan bir sahnede render ayarlarını istersen maksimuma çek hiç bir şekilde gerçekçiliği yakalayamazsın. Render bölümünün amacı şudur; Modellenmiş ,kaplanmış ve doğru şekilde aydınlatılmış olan ürün veya sahneyi Dijital ortamda kullanabilmemiz için pixeller halinde işleyerek bütün bir hale getirmesidir. Bu bütün hale getirme işlemi sırasında kırılmaları ve parazitlenmeleri önleyecek ayarlar sunarak istediğimiz çözünürlükte çıktı almamızı sağlar. Tekrar ediyorum Render ayarlarının gerçekçiliğe katkısı neredeyse sıfırdır. Gerçekçiliği sağlayan en önemli 2 şey KAPLAMA VE IŞIKTIR.
Umarım faydası olur.
- Offline
- Erkek
Doğru söze ne hacet, Recep +1.....
- Offline
- Erkek
Recep abini söylediklerine katılmakla birlikte bende render larımda o gerçekçiliği yakalayamıyorum
Işıklandırma ve kaplamada sorunlarım var fakat nasıl kendimi geliştirebilirim bende bunun yollarını aramaktayım. kaplamada nelere dikkat edilmeli doğru ışıklandırma nasıl olmalı bunların püf noktaları nelerdir?
- Offline
- Erkek
Recep Bey zaten gerekeni güzelce anlatmış, bunun yanı sıra, fotogerçekçiliğin olmazsa olmazı post-production teknikleriyle photoshop veya after effects gibi programlarda yaptığımız işlemlerdir. Ham render hiçbir zaman o hayretle baktığımız, acaba bir gün bende böyle render alabilecekmiyim dediğimiz renderları veremez.
- Offline
- Erkek
Özgür post-production`u unutmuştum, gayet güzel izah etmişsin.+1
- Offline
- Erkek
hepinize tek tek teşekkür ederim elinize kolunuza sağlık
- Offline
- Erkek