3ds Max : Yanlış Kararımdan Dönmeli miyim ?
3ds max ve diğer tüm programlar ile yapılmış çok ciddi işler görebilirsin. Bu tamamen firma tercihi, altyapı ve reklam ile alakalı bir süreçtir. Blender ile ne animasyonlar yapıldı. Ayrıca 2d oyun programlayan veya 3d oyun programlayan profesyonel insanlar çok fazla. Sadece sektör içerisinde yer edinmek ve belli bir pozisyonda yaygınlaşmak bir program için zaman isteyen ve zor bir süreçtir. Yani araçlar çok takılmamak lazım aslında.
Fakat gerçekçi düşünürsek eğer. Sen animasyon işine gireceksen ve piyasa senden Maya ve başka bir programı talep ediyorsa o yönde kendini geliştirmen daha kolay iş bulmanı sağlayacaktır.
- Offline
ben güzel sanatlar fakültesinde okuyorum içmimarlık bölümde.. animasyon-çizgi film bölümünde de bi çok arkadaşım var.. ilk yıldan beri sürekli sadece maya öğreniyorlar.. biz ise 3d max kullanıyoruz.. karar senin..
- Offline
- Erkek
Autodesk firmasının sitesine girersen biraz inceleyip maya ve max farklarını görürsün firma zaten kendisi açıklıyor hangisi hangi iş için daha iyi diye okuduklarımı söyliyeyim karekter tasarım ve animasyon konusunda maya mimari ve mekan tasarım ve gerçekçi görünüm için 3ds max diyorlar karar senin tabi ben browser oyun tasarım firmasında çalışıyorum biz 3ds max tercih ediyoruz ama herşey size bağlı hangisinin kullanımı daha rahat geliyorsa onu tercih edin unutmayın marifet programda değil sizdedir.
- Offline
- Erkek
Autodesk 3dsmax`in ve mayanın ne işe yaradığını kendi bilmiyor ki. politikası gereği her alandaki müşterileri kapmak için böyle bir yol izliyor. 3dsmax ve maya autodesk`in çok önünde proğramlar. 3dsmax ve mayayı bünyesine geçirdikten sonra taş üstüne taş koyamadı. sadece geliştirilmiş teknolojinin üzerine kondu. biraz makyaj yapıp versiyon çıkardı. 3dsmax14 ile ne yapabiliyorsan discreet`ten teslim aldığı 3dsmax8 ile de yapabilirsin. mayayı uzun zaman önce bıraktım ama gördüğüm kadarıyla o da öyle.
yani autodesk bu iki proğramı kaldırabilecek bir firma değil bu yüzden bu iki proğram hakkında söyledikleri de pek dikkate değer değil.
- Offline
Ben bu konuyu duymuştum daha önce piyasanın max yerine animasyonlarda maya kullanılmasının sanırım en büyük sebebi mayanın maxa göre daha programlanabilir olması
- Offline
- Erkek
sebep bu değil eğer bu olsaydı 3dsmax en flexible 3d proğramı. 3dsmax için sayısız plugin olmasının sebebi de bu.
tek sebep 90`lı yıllarda pc sürünürken allias`ın yüzbinlerce dolarlık sgi makinalarla bu sektöre yayılması ve pc, sgi makinaları tarihe gömdükten sonra da bu önyargının devam etmesidir.
mesela en zengin ve en edebi dil arapçadır. e niye bütün dünya arapça konuşmuyor demeye benzer bu. iki sebep var; 1 dil değiştirmek kolay değil, 2 tutuculuk faktörü (benim bildiğim daha iyi)... aynı şey burada da sözkonusu. milyon dolarlık stüdyolar`ın çoğu bütün sistemlerini arge`lerini maya ya göre inşa etmiş zamanında. kolay mı değiştirmek.
eğer büyük yapımlarda hangisinin kullanıldığına göre proğramları değerlendirecek olursak houdini ve softimage mayayı birkaç kere katlar. tüm zamanların tartışmasız en iyi animasyon filmi toy story houdini ile anastasia softimage ile yapıldı çünkü.
- Offline
Ben karakter animasyonuna ilgi duyan ve bunu çok araştıran biriyim.Bir çok bilir kişi ile konuştum ve hepsinin dediği cvp şudur."Animasyonda program önemli değil max ,maya veya softimage farketmez önemli olan animasyonun mantığını kavramaktır sonuçta program bir araçtır sen biliyorsan mantığını istediğin animasyonu istediğin programla yapabilirsin"
Bende çok düşündüm mayaya mı geçsem diye ama maxin son sürümleri çok gelişmiş sonradan vaz geçtim bildiğim programda kaldım ama bu maya öğrenmek istemediğimi göstermez tabi.:))
- Offline
- Erkek
ALO mu yoksa OMO mu Daha iyi temizler ??? !!! İkisi de Deterjan, Çamaşırı "Makina" yıkar aslında. Deterjan temizleme etkisini artırır. Bazı makinalar deterjan bile kullanmaz üstelik !!! :))
- Offline
- Erkek
bende reklamam sektöründeyim After Effects kullanıyorum buna yardımcı olarak hangisini seceyim mayamı max mi :))) size çok iyi oldu :DD ama kararı verdim yaw max tabiki
- Offline
- Erkek
Artık o kadar fazla video ders ve kitap varki kısa zamanda maya veya max`ı öğrenebilirsin. Max öğreniyorum geri dönülmez bir yola girdim mantığı yanlış bence :D
Sürekli yeni çıkan film ve animasyon dergilerini okuyurum. Modelleme için max, rigging ve render için Maya, Particle efekleri için Houdini kullanılıyor genelde. Zbrush yüksek poligon modelleme ve Referans Modelleme için vazgeçilmez oldu zaten.
Yanlız hollywood filmlerine bakıp program seçmek yanlış olur bence. Bir insan herşeyi öğrenemez. Adamlar 50-100 kişi çalışıyor, hepsinin uğraştığı ayrı bir bölüm var. Bizede tek bir görev verilse o konuda uzman olup, anasını ağlatırız. Bu şekilde düşünmek lazım.
Benim kendi tecrübelerimden: Karakter rigging yapacaksaniz Maya kullanın. 3dsmax ile de yapılmaz diye bişey yok ama Maya kesinlikle o konuda daha üstün. Onun dışında 3dsmax ile fazla bir farkı yok. Nparticeles`da güzel ama 3dsmax`ın güzel pluginleri var.
- Offline