3ds Max : Xform modifieri neye yarar ?
arkadaşlar bazı video tutorialleri izlerken görüyorum.. model yapılıp rig aşamasına gecmeden once figure yada nesneye neden xform atanır.. bu Xform nedir yada kimdir =)
- Offline
- Erkek
3ds max te bir obje yaptığımızda (örneğin box sphere) otomotik olarak scale değeri 100 gelir. biz bu objeyi scale edersen yani büyütüp küçültür genişletir sen scale oranı değişir küçültürsen 100 den ufak olur büyültürsek 100 den büyük. eğer scale oranı değişmiş bir objeye bir başka obje linklendiği zaman linklenen obje parent objenin değerlerini alır. ve bu objeyi rotate ettiğimizde bozulmalar meydana gelir. aynı şekilde scale oranı bozuk bir neseneye wire parameter, reaction manager, expressions atadığımızda sorunlu çalışır veya normalinde fazla parametreler girmek durumda kalabiliriz. xform modiferı scale ettiğimiz objenin bozulan scale değerini tekrar 100 e getir. max te herşeyin 100 de kalması gerekir. bütün objeler 100 olmalı ki link ve diğer rig işlemleri düzgün çalışabilsin. rige yeni başlayan çoğu insan bu işlemi es geçer sonra rigim neden patladı çatladı diye söylenir :D yapılması gereken ilk işlemlerdendir aslında. kolay gelsin.
- Offline
- Erkek
rigleme yap, karakter animasyonu yap ama temel Transform bilgilerine sahip olma.. O kadar çok var ki, "internet tutorial kölesi" :(
Not: Şahsa değil genele dir eleştirim ...
- Offline
- Erkek
gercekten olmazsa olmaz bir özellikmiş çok teşekkrler..
bu işe yeni girişen birisi de değilim aslında max7 kullanrak başladım, xform modifierini kullanmadan 3dklık animasyonu ozaman yine iyi çıkarmışım =)
Est.Etezer hocam... bu arada, burada tecrubeli arkadaşlarımız türkçe kaynak anlatımlarında bulunarak ilgili arkadaşlara bi nebze olsun yardımcı olabilir, yabancı kaynaklara bakarak, malum oldugunu da düşünerek türkçe kaynak ve paylaşımların çok az oldugu kanısındayım.. mümkün oldugunca düzenli, işe yarar açıklayıcı anlatımlar görmek beni ve 3d ile ilgilenen herkesi çok memnun eder düşüncesindeyim..
Mesela burada özel bir konu açılıp gruplara ayrılmış başlıklar şeklinde, olmazsa olmaz kısımlar ve atlanmaması gereken önemli noktaları sırasıyla liste yapmak veya sıralı şekilde açıklamak faydalı olabilir sanırım..
örneğin alt başlıklardan birisi render olsun o başlıkla ilgili ipuçları, pratik bilgiler, vs. yazılsın..
kaplama....kamera sistemi vs. vs... nette elbette benzer şeyler mevcut ama öğrenilecek bir nokta bile insanların işini inanılmaz derecede rahatlatabilir..düşüncesindeyim.. böyle bir başlık açsam ne kadar faydalı olur sizce ne dersiniz???
- Offline
- Erkek