3ds Max : Vrayde iç mekan renderında leke sorunu
- Offline
- Erkek
belki bir ihtimal kahverengi raflarından yansıyan ısıkların kahverengi tonu tavana tasıyor olabilir. bunu onlemek için raflarına overwrite material atarak bir deneyebilirsin. son paylastıgın resımde kahverengı tonu yaratacak bir sey yok sahnede . bi deneyin belkı sorun bundan kaynaklanabılır.
- Offline
- Erkek
Modelde diğer odalarda aldığım renderlarda hiçbir sorun yok ancak salonda aldığım renderdaki problemi bir türlü çözemedim. Hangi materyalden kaynaklı olduğu konusunda sonuca varamıyorum. Bu durum sizce normal mi?
Ayarlarda problem yok.Materyallerin hepsi vray materyal ve subdiv değerleri az yansıma yapanlarda 8-10 civarı, detaylı veya metal objelerde 12-20 civarında tuttum. Işıklar ve kameranın gücünü azalttım. Başka bir çözüm gelmiyor aklıma.
- Offline
- Erkek
IRMap medium seçili, burayı custom yaparak aşağıdaki min\max rate değerleri ikisini birden, 1`er 1`er arttırarak deneyin. global dmc min samples değerini de arttırabilirsiniz, ancak render süresi çok uzayacaktır.
- Offline
- Erkek
Yorumlar acıklayıcı bir ilave yapmak gerek, herhangi bir ışık ya da obje bir başka objeye temez ederse lekelenmeler gorunur. Tavanda ki gizli ısıgın tavana temas etmesi gibi.
- Offline
Evet onlara da dikkat ettim üst üste binen obje veya ışık yok sahnede. Son çare süreden ödün verip subdiv değerlerini artıracağım.
Materyallerin hangisinde sorun var bulamıyorum. Sahneye herhangi bir doku içeren materyal attığımda bu lekeler oluşuyor ama düz renklerde yok.
- Offline
- Erkek
bu tür lekelenmeler ışık hesaplanması ile ilgili oluşuyor, eğer vraylight subdivlerini arttırdıysanız ve gene de lekelenmelerde değişme olmuyorsa burda vray in adaptive hesaplama yaptığını göz önünde bulundurmalısınız, bruteforce alınan renderlarda bu lekelenmeler çıkmıyor, eğer global dmc min samples parametresini yükseltirseniz vray e; bu değere kadar adaptive hesap yapma demiş olursunuz, bu parametre ve vraylight subdiv. parametresiyle birlikte oynayarak denemeler yapın.
Bir diğer çözüm olarak sahnenin muhtelif yerlerine invisible, ref. ve spec. kapatılmış ışıklar atarak render alabilirsiniz, sahnede ki ışık yetersizliği kalmadığı için bu lekeler çıkmıyor ve render nispeten kısa oluyor. ama tabi ışıkları yerleştirmek maharet istiyor, olmadık bi yerde ışık patlaması ile karşılaşma riski var.
- Offline
- Erkek
color mapping kısmındaki clamp output ve sub-pixel mapping seçili yapıp bide oyle dene.
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
irrendice map kısmındaki subdivs ve interp.samples değerlerin biraz düşük onları yükseltirsen düzelicek kanısındaıyım 30 20 olan bölümü 70 40 yaparsanız düzelicek kanısındayım
- Offline