3ds Max : vray render alırken kutu sayısını nasıl arttırabiliriz?
teşşekürler arkadaşlar saolun
- Offline
- Erkek
ufak kutucuklari daha hizli actigi icin size hizlanmis gibi geliyordur
- Offline
- Erkek
Render sonunda ufak kutucuk ciddi anlamda hızlandırıyor.
- Offline
- Erkek
Şaka olarak söyledim. Kutuların küçültülmesi, renderın zorlandığı yerlerde daha az vakit kaybetmesini sağlıyor. Sadece render süresini kısaltmak için düştüğümüz durum bana hep komik gelmiştir. :) Bu mesleğin cilvesi.
- Offline
- Erkek
Örnekle açıklayacak olursak. Render Karemizin büyük olduğunu düşünelim. Hesaplaması zor olan bir camın bir köşesi bu kareye tekabül ederse, o kısmı bitirmeden başka kareye geçemediği için işlemcimizin bir kısmını orada oyalamış oluyoruz. Bu da süreyi uzaltıyor.
- Offline
- Erkek
BU aslında biraz denge işi, çok küçük kutularla çalışmak her bir kutunun değişiminde zaman kaybettirdiği için kimi işte zaman kaybetmeye, kimi işte ise hesaplaması zor alanlarda tek çekirdeğin tek noktaya takılıp kalmasını engellediği için hızlanmaya neden oluyor.
Renderi alınacak sahnenin yapısına göre bir ayarlama yapmak daha mantıklı olur, yansıma sayısı, cam veya sudan geçen ışık, ve ışık kaynağı az ise
daha büyük daha hızlı olurken, tam tersi senaryoda bucket size ın küçük kullanımı daha hızlı sonuç verir...
bucketler arasındaki geçiş anlarında ki zaman kaybı için ise biraz bios tricki yapmanızı gerektirir, bunun nedeni cpu nun her buckette işi brakıp yeni işe geçerken cpu otomatik olarak frekansı düşürüp yüklendiği anda tekrar frekansı arttırır, bu frekans artış ve inişlerinde ise cpu tam performans kullanılmadığından bu sürecin normalden daha uzun sürmesine ( yüksek çözünürlüklü renderlerde) neden olur, bu nedenle cpunun sabit frekansa alınarak frekansla oynaması engellemek perofmansı arttırır, ancak bu durum cpu`nun elektrik tüketimini ve cpunun yaydığı ısıyı arttıracaktır....
- Offline
- Erkek
şahsen ben 64 çekirdekli bi server kullanıyorum ve bu konuda deneme yaptım. 64 olarak yaptığımda render sonuda çoğu çekirdek işini bitirip boşta beklediği için render 16 yaptığıma göre uzun sürdü. aynı şekilde 8 yaptığımdada 16 ya göre uzun sürdü. onur beyin dediği gibi işlemcide turbocore seçenegi devreye girip çıktığı için zaman kaybı yaptı. vray 3.0 bunu kendi ayarladığı için zaman kazancı sağlıyo. bu özelliği kapatıp denediğimde yine boşta kalan işlemciler oldu. yansıma veya seffaf kaplamalar varsa bu sahnelerde render kutucuklarını fare ile yönetmek bile zaman kazancı sağlıyo emin olun :) test ettim. yani bu olaya hurafe yada hızlı alıyomuş gibi gelmesi demek çok yanlış :)
- Offline
- Erkek
Kutucuk sayısı:çekirdek sayısı ise, 4 çekirdekli işlemciyle calısmaktayım ancak bir kutucuk işlem goruyor... Görev yonetıcınden 4cpu kullanmasını da terch etmeme ragmen bu sorun nedendır ?
- Offline
3ds max kullanıyorsanız. multi thread opsiyonu kapalı demektir. bunu tekrar açmak için...
üst araftaki Customize menüsünden Preferencese girin. orada Rendering sekmesi altında sağ altta Multi-threading seçeneği seçili değildir seçili hale getirin...
- Offline
- Erkek