3ds Max : Vray de Displace problemi (Yardım)

Vray de Displace problemi (Yardım)
nazm_tulek

Arkadaşlar; Vraymetaryalde maps da ki displace varsayalımki bir tile ekledik ve bu materyali de bir duvara attık. Displace exturde şeklinde çalıştığı için köşeler açık kalıyor. Yani rendırda köşeler siyah çıkıyor. Bu şekilde bir kabartmayı bumplada yapabiliriz ama yinede tam kaliteli olmuyor. Yardımlar için şimdiden teşekkürler.


2011-07-16 23:50:36
  • Offline
Querorz

Modifier listten vraydisplacement mod uygulayıp alltan use object mtl seçeneğini seçin. Bu sayede displace olayını modifiera yüklemiş oluyorsunuz. Amounttan istediğiniz miktarda displace verin.
Kenarlar açık kalıyorsa keep continuity seçeneğini işaretleyin. Çözmesi lazım probleminizi. Kenarların siyah kalması benim de problemim...
Bump uyguladığınız yüzeylerin geometrisi değişmez. Sadece bir çeşit ilüzyon yaratır. Oysa displacement , uygulanan yüzeyin(render sırasında) geometrisini değiştirir.
Kusura bakmayın. Ben de öğrenme aşamasındayım. Söylediğim hiç bir şeyden tam emin değilim bu sebeple.


2011-07-17 00:32:51 Edit:2011-07-17 04:08:37
  • Offline
ercan517

Displace kullanmak aşırı şekilde render süresini uzattığı için olabildiğince bump map kullanmak en iyisi. Bumda bir noktada renderi uzatıyor ancak asla displace map kadar uzatmaz.

Bu kenarları siyah olması bazen aşırı gereğinden fazla displace uygulayınca oluyor yüzeyleri yükselttiği için aradaki boşluklarda büyüyor doğal olarak.


2011-07-17 04:50:08
  • Offline
İç ve dış köşelerde
deryadesign

İç ve dış köşelerde verdiğim displacement siyah çizgiler oluşturuyordu..
bu sayfadan aldığım bilgiyle Keep continuity seçeneğini işaretledim ve sorun çözüldü..

bazen amount değerini -/+ olarak değiştirmekte işe yarıyordu..tabi hangi yüzein girinti hangi yüzeyin çıkıntı olacağı durumuna göre değişiyor..

Teşekürler:))


2014-02-10 16:14:20
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!