3ds Max : vertex leri tek düzlemde izalamak?
arkadaşlar bir objedeki vertex noktalarını tek komut ile aynı düzlemde izalayabilmenin bir yolu varmı?
- Offline
- Erkek
düzenlemek istediğin vertexleri seçer sonra yandaki modifer kısmından x,y,z kısmından hangi uzantıda istiyorsan seçersin
- Offline
- Erkek
düzlemek istediğin vertexleri seç scale ile düzle
- Offline
- Erkek
demek istediğim bu değil, sanırım sorumu biraz daha açmam gerekiyor. bir objenin bir bir yüzeyindeki 4 vertex noktasının birbirinden farklı noktalarda olduğunu ve bu noktaları koordinatları belli olan tek bir noktada x veya y veya z yönünde izalamak istediğimi düşünün. Karmaşık nesnelerde bu işlem için her vertex noktasına ayrı ayrı aynı değeri girmek aşırı zaman kaybettiriyor. Benim istediğim ise izalamak istediğim vertexleri seçip koordinat girerek istediğim eksende izalama yapmak.
- Offline
- Erkek
Şu an tam nerede hatırlamıyorum ama edit vertex/poly/edge alanlarında make planar diye bir seçenek var. Oradan istediğin vertexleri x-y-z de HİZALAYABİLİRSİN... Sonra istediğin koordinata taşırsın.
- Offline
- Erkek
Evet make planar işinizi halleder, view align de kullanılabilir.
- Offline
- Erkek