3ds Max : Vertex Hizalama
Arkadaşlar bir sorum olacak.
http://e1302.hizliresim.com/16/9/jyklh.jpg
Görüntüdeki seçili 5 vertex için ortak bir koordinat değeri girmek istiyorum.
Rastgele değerleri olan 5 vertex için örneğin y koordinatı değeri 5 olmasını istiyorum.Fakat alttaki x-y-z koordinat değerleri için kutucuğa girdiğimde 5 seçili vertex için ortak bir ağırlık merkezi düşünüyor ve hepsini aynı anda oynatıyor program.
Eğer sırayla yaparsam yani bir vertex`in koordinat değerini kopyalayıp diğerine yapıştırırsam istediğim oluyor ama çoklu yapmam mümkün olmuyor.
Uzun lafın kısası rastgele yerleştirilmiş vertexleri topluca seçip herhangi bir koordinatta hizalamak istiyorum.Cevabınız için şimdiden teşekürler.Çok aradım ama bulamadım.
Not:Aligh to view özelliği ile de yapamadım.
- Offline
- Erkek
Editable Poly altında vertex ile çalışıyorsanız, alt menü olan "Edit Geometry" kısmında "make planer" "x", "y" ve "z" butonlarını inceleyin sorunuzun cevabı orada anladığım kadarıyla.
- Offline
- Erkek
Hocam bu siteye yazdığım ikinci soru ve cevap almak gerçekten çok memnun ediyor.Çok teşekkür ederim editable poly altında çalışıyorum,tam istediğim buydu fakat hep align ile olacağını düşünmüştüm.Umarım bu soru google aramalarda da çıkar da benim gibi arayanlara yol gösterir.
- Offline
- Erkek
3 seçili noktanın;
birinin y koordinatı:10,
diğerinin y koorniatı:20,
3.`nün y koordinatı 3,
olduğunda, make planer y dediğimde üçünün orta nokta olan 11 değerine hizalıyor.Bunun başka bir yolu varmıdır örneğin üçünü de 10 yapabilmek yada üçünü`de y=45 yapabilmek gibi gibi.
- Offline
- Erkek
3 noktayı y de make planar yaptıktan sonra, 3 noktayı seç aşağıda animasyon barının altındaki kutucuğa 10 yaz enter de. Böylece hepsi y= 10 da olur.
- Offline
- Erkek