3ds Max : vertek ve edge hizalama
merhabalar aynı hizada olmayan vertex ve edgeleri aynı hizaya getirmek için hangi komutları kullanabiliriz
- Offline
- Erkek
Vertexler için edit geometry altında x y z kutucukları var. Tıklarsan x y ve z yönlerinde hizalar. Mesela z ye tıklarsan dikey yönde hizalar.
- Offline
- Erkek
Bu durumda ben vertexleri silip aradaki boşluğu edgeleri bridge ederek birleştiririm.
- Offline
- Erkek
teşekkür ederim kadir bide şöyle düşündüm altta x y z koordinatlarından da yapılabilir sanırım
- Offline
- Erkek
Şeklini bir bakış açısına dik hizala, vertexleri seç, view align de ve sonra vertexleri istediğin tek bir koordinatı gir (view align dediğinde baktığın diklikteki eksende koordinatı oynayacaktır, onu ayarla) tamamdır.
- Offline
- Erkek
X Y ve Z`de doğrusal noktalarda ise sahnenizde en kolay yolu snap tool içinden options`a tıklayıp axis constraints`i aktif hale getirin. Daha sonra nokta yakalama seçeneğini seçip yanlış koordinattaki noktayı sol tuş basılı haldeyken diğerine sürükleyin. Hizlamada aracı diğer vertex`i yakalayınca bırakın. Ben böyle yapıyorum.
- Offline
- Erkek