3ds Max : v-ray Materyal kullanılan modelin unwrap uvw'si
Selam.Ben model yaparken modeli hazırlar,sonra uvmap alıp photoshop'da kaplamayı ayarlar,en son v-ray ile render alıyorum.Sorum şudur; v-ray materyal atayarak yapılan modellerin unwrap uvw'si nasıl alınır?Hazır Materyal atadıktan sonra tekrar photoshop işi mantıksız.Zaten seamless kaplamalar genelde.
- Offline
v-ray, m-ray, z-ray, x-ray farketmez hepsi modelin uv'sini kullanıyor. UV dediğimiz şey render platformundan bağımsız oldukça standart bir model verisidir. Aynen vertex color, vertex index, face normal gibi...
Sen başka bir şey kastediyorsun muhtemelen.
- Offline
- Erkek
Evet hocam düzelttim.Unwrap uvw yazacağıma uvmap yazmışım.Kusura bakmayın.
Oyun modelleri için konuşuyorum;
Unwrap uvw modifier kullanımı hazır materyal kullanımında nasıl yapılıyor, yapılabiliyor mu?
İzlediğim derslerde modele -v-ray örneğin- materyalini atayarak x-formla sağa sola kaydırıp kaplamayı oturtuyorlar.Ortaya kaplanmış bir model çıkıyor, evet ancak bu şekilde modelleme tüm uv alanlarını üst üste bindirecektir.Bu modelin oyun içinde kullanımı mümkün mü?
- Offline
3ds max'dan pek anladığım söylenemez, o yüzden bahsettiğin modifier ve x-form nasıl kullanılır pek fikrim yok.
UV daha önce de dediğim gibi render motorundan, kullandığın uygulamadan bağımsız bir model verisidir, hangi uygulamada oluşturduğundan ziyade modele fazla esnemeden, tam oturup oturmadığı önemlidir. Bazı uygulamalardaki araçlar diğerlerine göre daha kolay oluşturulmasını sağlıyor olabilir tabii.
materyal, texture, uv ve model farklı kavramlar.
v-ray materyalini oyun motorunda kullanamazsın.
- Offline
- Erkek
Anladım.Teşekkür ederim.
- Offline