3ds Max : V-Ray´in Pabucu dama atılırmı sizce
Yeni Render aracı NOX Evermotion tarafından tanıtıldı.
Kullanışlı ve havalı görünüşüyle yeni render aracımız hayırlı olsun..
http://www.evermotion.org/nox
- Offline
- Erkek
Bi denemek lazım :)
Siz denedinizmi mehmet bey görüşlerinizi alsak.
- Offline
hiçkimse vray´in pabucunu dama atamaz çünkü hepsi artislik peşinde. iş çıkarabilmeyle ilgilenen yok. videoları seyrettim hiçbirşey ifade etmeyen artistik videolar. iki çaydanlık koyup artistik gösteri yapmaya çalışmışlar. 10 milyon yüzeyli bir sahnede ne yapabileceğiyle ilgilenen yok. ya da yere çimen döşeyince render ikonuna basmaya cesaret edebiliyor mu.
bana yapabilirlik göstermeyin eminim ki yapabiliyosundur zaten yapamasan çıkmazsın. kaç milyon polygonu kaç dakikada render ediyor onu söyleyin gerisi önemsiz çünkü tek ölçü bu artık.
- Offline
- Erkek
Vray in pabucunu dama atması zor biraz.Kaynak olarak ve kullanıcı sayısı olarak vray çok başarılı.Ama atlanmaması gereken bir nokta nox render unbiased render engine.Daha gerçekci sonuçlar alınabilir bana göre.Ümit arkadaşım tek ölçünün süre olduğunu söylemiş fakat ben bu görüşe katılmıyorum.Gerçekcilik bakımından unbiased render motorları daha iyidir.Maxwell render kadar da başarılı olabileceğini sanmıyorum.
- Offline
- Erkek
işte benim de demek istediğim bu. eğer bir motor ben unbiased render yöntemiyim diyorsa diğer şeyleri zaten yapabiliyordur aksi düşünülemez. ve yapabilirlik önemini yitirir ve yapabildiğinin de kalite miktarı olmaz 2*2 nin dünyanın heryerinde 4 etmesi gibi. bu yüzden tek ölçü süredir dedim diğerleri önemsiz dememin sebebi bu
vray, maxwell, iray bikaç tane daha var bunlar unbiased render motorlarıdır. vray diğerlerinden farklı olarak süreyi düşürmek için unbiased üzerine irradiance map gibi ışık gruplama yöntemlerini kullanmaya olanak verir. bu vray´in artısıdır. diğerlerinde bunların olmayışı artı gibi algılanır ama aslında eksidir. vray temelde unbiased sistemi kullanır. primary bounce olarak progressive path tracing atayıp secondary bounce´u none yaparsak tam olarak unbiased render eder. antialiasing dahil bütün uydurma ayarlar devre dışı kalır. renderin kalitesini etkileyen tek şey süre olur.
ve unbiased render motoru unbiased render motorudur. iyisi ya da kötüsü olmaz hepsi aynıdır. eğer ki biri şu daha iyi unbiased motorudur derse diğerlerini kullanmayı bilmiyordur.
sonuçta hesaplama sistemi tektir.
demek istediğim vray de unbiased render sistemidir. tek farkı süreyi düşürmek için değişik çözümleri vardır
- Offline
- Erkek
vray´in pabucu dama atılmaz bence..nox ne kadar iyi olsa da vray 3d program kullananlar için önemli bir yer tutmakta..ayrıca vray 2.0 biraz daha hızlandırılmış olarak karşımıza çıktı..kolay kolay unutulacağını sanmam...
- Offline
Vrayin 1,4x sürümlerinden beri zaten progressive path tracing var fakat unbiased çözümü olarak gösteriliyor sadece.Direk unbiased denilmiyor.
Sizin söyleminize göre her render motorunda aynı sonuç alınır fakat süre etkeni olur.
Şu ana kadar ışığı maxwell kadar iyi simule eden bir render yazılımı görmedim.Vrayin o noktaya ulaşacağını sanmıyorum aslında.Ayrıca Maxwellden para almadım :) Vray ve maxwell renderım lisanslı ikisinide kullanıyorum.Aynı kefeye konulabileceğini düşünmüyorum ben.
Vray de çok güzel işler var fakat neredeyse hepsi posttan geçmiş çalışmalar.
- Offline
- Erkek
unbiased sistemden bahsedeyim
render motorları tümevarım yöntemiyle çalışır. yani ilk pikselden bir ışın gönderir çarptığı yerde açıya ve mataryal özelliğine göre bir kısmını absorbe eder bir kısmını kırar bir kısmını da yansıtır sonra ikinci piksele geçer. ama ikinci pikselin birinci pikseli etkilemesi gerektiği için doğru sonuç vermez bu yüzden türlü türlü yöntemlere başvurulur bu yöntemler de render sonucunun kalitesini etkiler.
unbiased render ise tümdengelim yöntemiyle çalışır. yani kameradan ışın göndermez ortama ışın saçar ve kameraya çarpanları toplar bu işlemi de ışınım kanunlarına göre yapar kafasından yapmaz hal böyle olunca kalite diye birşey de söz konusu olmaz her proğram aynı sonuç verir. yani maxwell de bu yöntemle yapar vray de sonuçta formüller sabit başka bir yolu yok bunun. farklı sonuç veren varsa formülleri yanlış yazmış demektir:D bu yöntemin azı ya da çoğu da olmaz zaten yöntem değildir bu doğanın direk taklididir çözünürlüğü de yoktur doğada olmadığı gibi çünkü rastgele ışınlar ekranda illa tam bir piksele çarpmayabilir. antialiasing ayarının olmaması da bu yüzden.
vray de birsürü ayar var color maping ayarları, exposure ayarları contrast ayarları, ışığın temp ayarları. bunlar sonucu etkiler. biz genelde dümdüz bırakıyoruz bunları. bir fotoğraf çekerken bile birsürü ayar yapılıyor. maxwell bu ayarları yerleşik olarak yapıyor muhtemelen. kalite farkı gibi gözüken de bu.
- Offline
- Erkek
Vray unbiased render motoru değildir,sizin iddia ettiğinizi chaosgroup bile iddia etmiyor.İkincisi de unbiased render motorlarının hepsi aynı kalitede render yapar aynı hızdadırlar diyorsanız o da sizin kendi teoriniz.Öyle olsaydı herkes lisans parası verip unbiased render motoru alacağına açık kaynak kodlu unbiased render motoru indirir bedava kullanırdı.
- Offline
- Erkek
vray unbiased yöntemi ilk aydınlatma için kullanır bunu bilmiyorsan ne diye yazıyorsun buraya
aynı kalitede render etmesinin sebebini işleyiş sistemini açıklayarak anlattım hiç mi okumadın sebep sonuç ilişkisiyle anlattım aksini iddia ediyorsan sebebini söyleyebilmen lazım söyleyemiyceksen de yeni birşey öğrendim demen lazım. senin magazinsel bilgilerinle tartışacak değilim. bu arada kalite aynıdır üstüne basa basa söylüyorum ama süre aynıdır demedim zaten ilk başta dediğim de buydu. dedim ki bana kaliteden bahsetme süreden bahset süreyi düşürebildiysen onu söyle.
bilmeyerek doğru birşey söylemişsin. son dediğin tabiki mümkün. c++ biliyorsan seni tutan yok hatta free kaynak kodu da aramana gerek yok basit bir sistem zaten kendin de yazabilirsin.
piyasada free 3d oyun motorları var alıp kendi oyununu kendin yazabiliyor musun? böyle saçma bir örnek olabilir mi?
- Offline
- Erkek