3ds Max : V-ray - Hızlı Render Alma ?
3DS Max ile alakalı bir maruzatım olacaktı: 3D max de sahnedeki her hangi bir obje hareket etmezse tüm objeler sabit olarak kalmak şartıyla kamera ile sahnede gezerek animasyon renderı aldığımızda render hızını arttırmak amacıyla sahnenin GI ayarlarını falan bi dosyada kaydedip sonra onu renderda kullanıyorduk ve render süresi bayağı kısalıyordu... Bu özellik tabi ki de V-Ray` a aittir. Bu özelliğin V-Ray ayarlarından mevcut olduğunu biliyorum. Bu özellikle ilgili bilgisi olan varsa bizimle paylaşımda bulunabilir mi acaba rica etsem. Tutorial olarak aradım bulamadım, elinde tutoriali olan varsa da çok makbule geçer açıkcası...
Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımı, logo, logo tasarım, kurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri
- Offline
- Erkek
söylemiş olduğunuz özellik vray, irradiance map menüsü altında, Mode altında. Burdan önceden hesaplattığınız irradiance map bilgisini save to file seçeneği ile dosyaya kaydedebilir, daha sonra alacağınız renderlarda kullanılmak üzere yine aynı yerden, from file dan çağırabilirsiniz.
önerim animasyon için ise kameranın göreceği bir kaç açıdan hesaplattırıp imapviewer ile bu hesaplamaları birbirine merge edip ondan sonra kullanmanızdır
- Offline
http://3degitim.tv/vray.html
- Offline
- Erkek
çok teşekkür ederim, "imapviewer" kullanımı ile ilgili bilgisi olan var mı acaba?
Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımı, logo, logo tasarım, kurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri
- Offline
- Erkek
Alican abi, peki bu "kameranın göreceği bir kaç açıdan" demişsin ya, 100 frame lik bir animasyon için mesela kaç açıdan render almak gerek, ben 6 açıdan deneyip merge ettim, bazı yerlerde gölge hatası çıkıyor yine, bunun bi oranı var mıdır frame sayısı/10 gibi ?
Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımı, logo, logo tasarım, kurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri
- Offline
- Erkek
Ayrıca, tek tek kameranın gördüğü açılardan uğraşmak yerine, tek bir dosyaya sahnedeki tüm gölge vs. hesaplamayı yaptıracak bi özellik yok mudur ?
Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımı, logo, logo tasarım, kurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri
- Offline
- Erkek
Kaç açıdan yapacağınız kameranın ne kadar hareket ettiğine bağlı. Misal, bir koridor boyunca dümdüz ilerleyen bir kamera için tek kare bile belki yeterli olur. Bir odanın ortasında dönerek etrafa bakan bir kamera için 4-5 kare yetebilir. Ama kamera objelerin etrafında dolaşacak, üç boyutlu geniş bir hareket yapacksa sayıyı da arttırmanız gerekecektir. Genel olarak şöyle bir kolay yol söyleyebilirim: Kamera hareketinin yavaş olduğu yerler için 10-20 frame de bir, hızlı olduğu yerler için ise 3-8 frame de bir ir map alın. Kameranın keskin bir dönüş yaptığı ya da büyük bir objenin arkasına dolandığı kareler için ayrıca alın.
Kolay gelsin.
- Offline
- Erkek
Teşekkür ederim...
Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımı, logo, logo tasarım, kurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri
- Offline
- Erkek
alper arkadaşımıza katılıyorum animasyon yaparken kameranın gördüğü açıya bağlı olarak hesap frame aralığı da değişiyor. fakat hareketsiz nesnelerin hareketli kamerayla animasyonunda ben hiç 5-10 fraame de bir hesap aldığımı hatırlamam. şöyle bir genelleme yapabilirim iç mekan 50, dış mekan 100-200 frame de bir map hesabı kaydederim. biz animasyonda genelde 900 ila 15000 frame renderlar alıyorduk. ve sizi temin ederim metin bey birkaç istisna dışında hesap hatası ile hiç karşılaşmadım.
- Offline
- Erkek
alper ve erkan bey güzel açıklamışlar, sahneye göre baya değişkenlik gösterir ama genel olarak anlatıldığı gibidir
- Offline