3ds Max : Uzak Obje belirgenliği
Herkese merhabalar. Başlıktada belirttiğim gibi renderda kameraya uzak objelerin belirgenliğini nasıl arttırabilirim? örneğin bir iç mekan sahnesi tasarladım ve tavanda sweep ile ahşepiyer profili kullandım ve bu profili texture ile kapladım sorun tamda burda başlıyor.Yakın çekim renderlarda aldığımda texture belirgin olurken sahnenin genel renderinda ahşepiyerin üzerindeki texture belirgenliğini kaybediyor. Bu aslında doğal birşey bi objeye yakınlasırken belirginlik artar uzaklastında bulanıklasır ama profil üretimi yapan bir firmada çalıştıgım için sahnenin genel renderlarındada profillerin net cıkmasını saglamak mümkün mü? Çözünürlük arttırmayı denedim hatta 4k render bile aldım ama malesef sonuc tatmin edici değil. Bu belirgenliği arttırabilmenin farklı yolları varmı? yardımcı olacak kimse varmı?
- Offline
- Erkek
Farkettiğin gibi, uzaktaki cisimler bulanık olur. Ama kullandığın render motoruna göre ufak ayarlar vardır. Galeriye hiçbirşey eklemediğin için ne olduğunu bilmiyorum ama : vray ile image-sampler olarak "catmull-rom" filtresi kullanırsan etkili olur.
- Offline
- Erkek
[url=http://hizliresim.com/V6LWRR][img]http://i.hizliresim.com/V6LWRR.jpg[/img][/url]
bu resimden daha iyi anlatabilirim üstteki profilde aynı texture kullanıldı alttaki net cıkarken uzaklastıkca o netlik kayboluyor renderlarda genellikle catmull-rom filtresini kullanırım ztn ama tatmin edici sonuc olmuyor. iş alanım profil olduğu için aslında mekanın görüntüsünden cok profilin dikkat cekmesi lazım ve bu sekilde genel renderlarda sıkıntı uzaklık sıkıntı oluyor acaba bilmeden farklı bir yontem olabilirmi diye danısmak istedim
- Offline
- Erkek
sitemizde resim ekleme özelliği var. başka sitelere gitmenize gerek yok.
Şu yazdığınız kutunun sağ üst kısmında "Resim ekle" görürsünüz.
- Offline
- Erkek
image samplerden mitchell`i seç ve altındaki rigging değerini biraz arttır. resimin ve objelerin keskinliği artar. tabi uzak objelern net görünmesinin en büyük olayı yüksek çözünürlüktür.
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
Uzak objeleri net göstermek için benim uyguladığım yöntem,
Global DMC deki Adaptive Amount değerini düşürmek,
İrradiance map kısmındaki detail enhancement tikin aktif edip , scale kısmını world yapmak yetiyor
Tabi render süresini uzatıyor
- Offline
- Erkek