3ds Max : uvwmap
merhaba arkadaşlar;
ben bir sıva harcı paketi kaplamaya çalışıorm.
kütleyi box tan yola çıkıp şekillerndirdim. yumuşak görünüm için editable poly içerisinde USE NURMS u kullandım.
kaplamayı multisub object ten ID lere göre kapladm. ama kaplama dönüşlerde oturmuyor.bari ayrı ayrı kapliim diyip objenin her bir boyutunu detach ladım. yine oturmuyor. aceba nerde hata yapıyor olabilirim??
- Offline
eğer tek bir görselle kaplayacaksanız uvwmap kullanın cismin formuna göre mapping seçersiniz.
- Offline
- Erkek
aslında sorun şu ki texture tasarımcı tarafından doğal olarak düzgün bir form da yapılmış ancak ben ortası basık (çay bardağı gibi düşünebiliriz) şekilde bu texture ı kaplamaya çalışıyorum. UVW map in gizmo sunun formunu kaplayacağım objenin formuna getirebilir miyim. böyle bir yol var mı?
- Offline
unwrap kullan veya viewportta (tools/viewport canvas´ta) kendin otur boya ;)
Sayılarımla,
- Offline
- Erkek
gizmonun alacağı formlar bellidir silindir yuvarlak ve plane bunun dışında olmaz yapman gereken, modeli unwrap ile açmak çok karmaşık değilse çok uzun sürmeyecektir. ve kaplamanın üstüne oturtmak gerek açtıktan sonra, işlem bu . kolay gelsin.
- Offline
- Erkek
Nurms subdivision ı kapatın, modele arkadaşların da dediği gibi Unwrap UVW modifier ekleyin. Modifier ın kendi araçlarıyla yerleştirmeyi yapın. Max in help dosyalarında nasıl kullanılacağı az çok yazıyor. Bir sorun olursa buradan da yardım alabilirsiniz. En son modele turbo smooth uygulayın. Low poly halindeyken uv açıp sonradan smooth vermek bu gibi durumlarda çoğu zaman en iyi seçenektir.
Kolay gelsin...
- Offline
- Erkek
teşekkür ederim. aynen yazdığınız gibi sonuca ulaştım. ama bence bu tarz durumlar için 2013 de unw map gizmonun obhenin formunu almasına yaricak bir eklenti yapılmalı!!! :) sonuçta bu probleri chemfer olan her yüzeyde devamlılığı olan kaplamalarda yaşıyoruz.. en azından ben yaşıyorum :)
- Offline
süper fikir elbette, keşke yapsalar :)
- Offline
- Erkek