3ds Max : USDZ ve GLTF Export almak hakkında

USDZ ve GLTF Export almak hakkında
drQuantumOğuzhan YıldırımAvatar

Vray veya Corona materyali ile oluşturulmuş bir modeli, editörde GLTF tipinde malzeme oluşturup tekrar kaplıyorum ve normal export seçeneğinden GLTF alarak websitemde 3D olarak gösterebiliyorum. Ama bu format android için geçerli.

iOS cihazlarda mobilyayı iç mekanda göstermek için USDZ formatında export gerekiyor, bunun içinde bir kaç farklı yol var ama başaramadım.

Önce kaplamalı (include media) fbx çıktı almamı sonra bir kaç farklı şekilde USDZ'ye çevirebilirsin demişlerdi, sabahtan beri çözemedim.

USDZ çıktı alma konusunda bir yol gösterebilir misiniz.

*Autodesk'in sitesinden sahip olduğum ürünler bölümünden /Eklentiler kısmına girerek USDZ exporter add-on'unu indirdim ama yine yapamadım, programdaki 11.yılımda hayal kırıklığı oldu, başka işlere geçtim şuan tam bakamıyorum. Teşekkürler şimdiden.


2024-08-29 20:33:29
  • Offline
  • Erkek
Anladığığım kadarıyla Apple, USDZ

Anladığığım kadarıyla Apple, USDZ formatıyla çok sorun yaşatıyor millete. Sorununu çözersen lütfen burada paylaş.


2024-09-02 22:46:28
  • Offline
  • Erkek
https://www.simlab-soft.com/3d-plugins/GLTF-from-3DS-main.aspx https://www.simlab-soft.com/3d-plugins/usdz-for-3DS-main.aspx
drQuantumOğuzhan YıldırımAvatar

https://www.simlab-soft.com/3d-plugins/GLTF-from-3DS-main.aspx
https://www.simlab-soft.com/3d-plugins/usdz-for-3DS-main.aspx


SimLab'ın eklentileri ile V-Ray veya Corona materyali değiştirmeden ürünü temiz boş bir max dosyasında açıp 0,0,0 koordinatına alarak hallettim, bir sürü sorun çıktı, obje merkezde olmadığı için kamera açılınca göremedim.

Ama şuan tanesine 99 dolar ödemem gerekicek.

Autodesk'in sitesinden indirdiğim exporter'da malzemeler gelmiyor, hayal kırıklığı oldu.


2024-09-03 00:41:53
  • Offline
  • Erkek
*.3ds ve *.fbx kapalı

*.3ds ve *.fbx kapalı spesifikasyona sahip importer/exporter geliştirilmesi nispeten sorunlu formatlar. *.usdz'de Apple'ın kendi ekosistemi için ürettiği bir format olduğundan yaygın olarak kullanılmıyor.

Aşağıdaki sitede GLTF'den USDZ'ye çevirmekten bahsetmişler. Apple'ın da GLTF'den USDZ'ye çeviren bir uygulaması var imiş. Mac cihazın varsa ve denemediysen dene, işini görebilir.

https://www.modelo.io/damf/article/2024/06/20/2307/the-ultimate-guide-to-converting-gltf-to-usdz?hl=en

https://developer.apple.com/augmented-reality/tools/


2024-09-03 02:04:53
  • Offline
  • Erkek
Şimdi farkettim corona malzemesinde
drQuantumOğuzhan YıldırımAvatar

Şimdi farkettim corona malzemesinde bu plugin ile yapamıyorum. Corona Material'i vray'e çeviren converter var mı


2024-09-03 11:13:11
  • Offline
  • Erkek
Offline rendererlar arasında materyal

Offline rendererlar arasında materyal formatları birbirlerine doğru düzgün çevrilebilir mi ondan bile emin değilim, sağlam cg konusu. Çünkü bunların ürettiği internal shader'lar birbirlerinden oldukça farklıdır, bilemedim.


2024-09-08 11:14:30
  • Offline
  • Erkek