3ds Max : Unwrap UWV de yüzey kesilir mi?
Arkadaşlar şööle bi sorum olacak ?
Çok uzun bi duvar yüzeyi düşünün , burda kaplamaların tekrar etmemesi için duvarı derzli gibi keser kaplama atarız ve Unwrap ile yüzeyle oynabiliri , kaplamayı photshopda büytebiliriz ve orda oynayabiliriz , benim merak ettiğim ise şu , tek bir box yüzeyi düşünün , tek yüzey ve buna unwarp atadık ve yüzey tek parça olmasına rağmen unwray ayarları ile bunu kesmemiz yada yüzeylere ayırma şansımız var mı - kutmuz tek yüzey kalacak sadece kaplamada yapılacak bi işlem var mı ?
- Offline
- Erkek
Unwrap bilgim yok fazla ama, tile map bu iş için kullanılabilir sanırım. fakat tile map sadece dikdörtgen formda kaplamalar atmanı sağlar. diğer yandan bütün kaplama elemanlarına istediğin kabartmayı, renk değişimlerini ( randomize) derz rengini derinliğini be genişliğini kontorl edebilirsin. ama tile map sadece dikdörtgen form tuğla biçimli sıralamalar içindir, hatırlatayım. ayrıca tile map ile değişik duvar örme biçimlerini de uygulayabilirsin.
- Offline
- Erkek
örneğin bir üçlü koltuğu UWV map ile box olarak kapladığımda, koltuğun arka yüzeyi yanlardan daha geniş olduğundan kaplamada tekrarlar oluşuyor..yüzeyleri tek tek nasıl UVW map ile düzgün kaplayabilirim..
ve kısaca unwrap UWV den bahsedermisiniz? face, edge seçenekleri var, amaç nedir?
- Offline
- Erkek
slate material editörde kaplamanın scale sini 0 yaptım, UWV map ta "real-world map size" yaptım, tekrarlar düzeldi, fakat unwrap tan geçen başka bir yolu var gibi me geliyor
- Offline
- Erkek
Merhaba cgahmet,sorunun cevabı evet unwrap atadığın yüzeyi, unwrap editör üzerinde kesebilir ,farklı parçalara ayırdığın yüzeylere(face) kaplama atayabilirsin.
Basit bir örnekle anlatmak gerekirse duvarı temsilen upuzun yatay bir plane çiz,ayarlarından length segment`i 5 ve with segment`i 15 yap.Sonra "unwrap" modifier ekle plane nesnene.
Sağda Modifier stack`te unwrap ayarları açılır burdan "open uv editor" yazan butona tıkla.Küçük bi pencerede uv editör açılır.Nesnen deforme bir biçimde daralmış gözüküyordur.Düzeltmek için editörün üst menüsünde Mapping>Flatten mapping seçeneğini seç ve açılan pencerede sadece "ok" e tıkla.Duvar plane nesnen normal halde gözükecektir.
Şimdi yapacağımız bu plane`i 3 face`e bölüp her face üzerine farklı map kaplamak.
Uv editör penceresinin alt kısmında kırmızı kare simgeli "polygon" butonuna bas ve editör penceresi içinde plane`in soldan 25 karesini CTRL tuşuna basılı tutarak seç.Kırmızı halde seçili haldelerken üstlerine sağ tuşla tıklayıp açılan menüden "break" komutunu tıkla.
Artık seçtiğin yüzey duvarın kalanından ayrılmış olur.Ayrı map kaplayacağın bu yüzeyi hareket ettirmek sağa sola taşımak içinse sol üstte file altındaki "move selected subobject" butonunu kullanabilirsin.
Aynı işlemleri uygulayarak duvarı 3e bölebilirsin.
Kolay gelsin.
- Offline
- Erkek
Orhun bey cevabınız için teşekkür ederim. Çok güzel açıklamışsınız.
Peki o plane i 5x15 değilde 1x1 yapsam aynı boyutlarda bunu unwrap altında 3 e bölebilirmiyim sorum tam olarak bu ? Bazen bu sekilde objeler gelebiliyor.Autocadden import ederken bunu poly model tekniği ile bolmek mumkun ama boyle birşey mumkunse bolmeye gerek kalmayacak.Umarım anlatabilmişimdir.İlgilendiğiniz için tekrar teşekkürler.
- Offline
- Erkek
Length segmentini 1 ve width segmentini 3 yaparsanız unwrap altında plane`i üçe bölebilirsiniz.
Duvarı box olarak yapıp unwrap uyguladığınızda da yine bu yöntemi izleyerek benzer sonuçlar alabilirsiniz.Plane örneğini kolay kavranması için verdim.
Ek bir bilgi olarak unwrap editördeki uv haritasını photoshop gibi bir imaj işleme programında texture uygulamak için kullanmak isterseniz unwrap editördeki üst menüden Tools>Render UVW template seçeneğine tıklayın açılan ekranda width ve height kısmına objenizin boyuna uygun texture çözünürlüğü değerini(örnek 1024X1024) girerek "render uv template" butonuna tıklayın.
Sonrasında oluşan şablonu resim dosyası formatında disket simgesinin olduğu yerden bilgisayarınıza kaydedebilirsiniz.
Biraz uzun ve resimsiz tutorial hazırlamış gibi oldu ama umarım işinize yarar anlattıklarım.Unwrapin daha pek çok özelliği var ama hepsini burda anlatmaya vakit yetmez:)
- Offline
- Erkek
Orhun bey cevabınız için teşekkürler , ben unwrap konusuna çok hakim değilim
Fakat konu anladım , plane i 1x3 yaparsanız burayıda anladım
bende bunu sormak istiyorum , 1x3 değilde planeim 1x1
Yani tek segment var iki tarafdada , burayı değiştirmeden unwrapde bunu 1x3 yapma şansım var mı ? Tamam dediğiniz gibi 1x3 de yapılıyor bunun farkındayım fakat 1x1 bi planede bunu kaplama yaparken nasıl bölebilirim? Sadece unwrap ile , böyle birşey var mı ?
- Offline
- Erkek
Hayır yok
Beni mobilya dekarasyoncu olarak unwrap konusu çok ilgilendiriyor.Israrla sorduğun soruyu araştırmak için tekrar tekrar unwrap ta bunu araştırdım.
Ama bunu yapabilmen için illaha sahnede yüzey sayısını çoğaltman lazım.Unwrapta sahnede yaptığın edit poly gibi bir yöntem yok ancak sahnedeki yüzey veya noktaları koparıp taşıyıp döndürebiliyorsun.Yani yüzey sayısını Unwrapta Çoğaltamazsın.Ama atadığın kaplamayı sahnedeki yüzeylerde ufaltıp büyütmek çevirmek mümkün 1e bir kaplamayı tek tek ayırıp istediğin her yönde ve büyüklükte yapmak mümkün.
Ha bu kadar incelememe rağmen atladığım bir yer varsa bir prof çıkarda var derse bunada şaşmam.benim bildiğim kadarı ile yok.
bence iyi bir kaplamacı uwm maping yerine muhakkak unwrap çalışmalı.
Bütün çözüm burada.(uwm maping te sadece kutu ,silindir ve küresel gizmo var)tam bir kaplama uygulaması için tek yol unwrap
tabi diger proğramları muaf tutatarak
- Offline
- Erkek
Unwrap modifierinin çalışma sistemi yüzeyleri baz alarak kaplama yapması.Tani sizin 1 x 1 ölçülerinde bi yüzeyiniz varsa bunu size bölemez.Fakat Unwrap haritasında çözünürlüğü yüksek tutarak kaplama haritasını çıkarabilir ve bir resim editörü ile tekrarsız map hazırlayabilirsiniz.
Unwrap Modifierinde kesim işlemleri için mutlaka 1 den fazla yüzey gerekmektedir.Nesnenizi bölmeseniz bile yüzey sayısına göre unwrap ekranında parçalayabilir,orada bulunan face,edge ve vertex modlarını kullanarak editleyebilirsiniz.
Mesela çook uzun bir duvara kaplama atacaksınız,1x10 uzunlğunda ise duvar 10 polygonlu hale getirerek gerekli düzeltmeler yapılabilir.
Çok anlaşılmayacak bir konu değil.Bir kaç denemeden sonra çok seveceksiniz bu modifieri....
Zaten "Modellemede topolojiye dikkat" dememizin sebebi de budur.Ne kadar düzgün topoloji o kadar düzgün-sorunsuz kaplama...Bunu Unwrap modifieri sağlıyor işte...
- Offline
- Erkek