3ds Max : Ufak nesnelerde noiselenme neden olur
Merhaba.
Animasyon yaptığım sahnelerde nesnelerin uzak ve ufak olduğu yerlerde hareketli, karıncalanma benzeri bozukluklar oluşuyor. En çok çimenler, ağaç yaprakları, dispace ile tüyleri yapılan halı vs gibi yerlerde görünüyor.
Kullandığım ayarlar:
Light cache: 2000
İrradiance map: Medium animation
Vray DMC Sampler: Adaptive amount: 0,78 - Noise treshold 0,007
Adaptive Dmc sampler: 4
Sahnedeki tüm subdivisionlar 15
Animasyon süresinden dolayı ayarları çok arttırmak istemiyorum. Bu soruna sebep olan etken nedir acaba?
https://vimeo.com/99744248
https://vimeo.com/99744247
- Offline
- Erkek
uzak yerlerdeki nesneleri algılamada sorun yaşarız özellikle çim vb. şeylerde ince kıl gibi gözükür o yüzden ya hiç kullanmayacaksın yada kalınlıklarını attır ve birazda render ayarlarını yükseltmen gerekir
- Offline
- Erkek
teşekkürler.
biraz hız kazanmak için optimum ayarları yakalamaya çalışıyorum.
Soruna sebep olan düşük değerler Adaptive Dmc sampler ve reflection, refraction ve diğer subdivisionlar olabilir mi?
- Offline
- Erkek
reflection refraction bunlar titremelerde pek rol almaz
irradiance map subdivs ayarlarını 70 e 70 girebilirsin
adaptive dmc ise 2 e 6
vray dmc samples 16 çıkarabilirsin
tabi bunlar deneme yanılma olasılığı ile belirlenecek
kolay gelsin
malesef optimum ayarları her sahnede deneme usulü bulabilirsin...
- Offline
- Erkek