3ds Max : Texture Map bake sorunum
Selam arkadaşlar.Hemen soruma geçeyim.Oyunda kullanmak üzere Low poly bir bina modelledim.Bu binanın kaplamalarını ayrı ayrı 20 tane texture yerine tek bir texture map ile oyun motoruna aktarmak istiyorum.Render to texture ile render aldığımda tüm objeleri ayrı ayrı açıyor ve kaydetmek istiyor.Ancak ben tüm obje kaplamalarını tek bir haritada,tek bir png dosyasında almak istiyorum.Sanırım bir ayarı var ancak ben bulamadım.Bunu nasıl yapacağım.Teşekkür ederim.
- Offline
Kullandığın modelleme yazılımdan bağımsız olarak, bir bina için tek bir texture kullanacaksan ve kendin oyun motoru içinde megatexture vs. gibi özel bir çözüm kullanmıyorsan tüm binanın tek bir UV mapi olması gerekir. Tüm texture ler o UV`ye uygun olarak kaplanmalı. Ancak bir binayı yalnızca bir texture ile kaplamaya çalışmak texture çözünürlüğünü bir hayli düşürecektir. Sitilize texture tipinde düşük çözünürlüklü kaplamaların genel görünüme kötü yönde bir etkisi olmaz belki ancak fotogerçekçi bir sahnede düşük çözünürlüklü texture her şeyi berbat eder.
Binayı, yüksek çözünürlükten ödün vermemek için birden fazla materyal/uv/texture ile motora aktarmak da çalışma zamanı performansını olumsuz yönde etkiler. Her materyal/texture gpu için fazladan bir "drawcall" demek. Her drawcall, CPU/GPU arasında bir ton ıvırzıvır veri alışverişi demektir. Bu, gerçek zamanlı çalışan uygulamaların (oyun, archviz vs.) yavaş çalışmasının temel nedenlerinden biri.
Peki oyun motoruna aktarılacak bir bina nasıl üretilmeli ki performans/kalite dengesi sağlansın?
Elbette binayı modüler şekilde tasarlayarak.
Binayı bir bütün olarak imal etmek yerine, birbirinin aynı olan kısımları modül olarak tasarlamak ve oyun motorunda modülleri birleştirmek.
Bir kaç bitmiş modüler bina tasarımı:
https://www.artstation.com/artwork/ovJyJ
https://www.artstation.com/artwork/aGNkz
- Offline
- Erkek
Hocam; bina zaten box`dan oluşuyor.Extra textureler dediğim pencere kasasıdır,çatıdır,alınlıktır,bordur ,sokak duvar lambası,yağmur suyu kanalı,su borusu,kablolar felan.
Peki bunları birbirine atach`lasam birşey değişir mi? Tek obje gibi davranır mı?
Dediğiniz doğru ,texture map alanı büyüdükçe texture kalitesi düşüyor.Ben tüm binayı statik mesh olarak oyunda kullanmak niyetindeydim.Zaten tüm bina 19k poly.Fakat olmayacak sanırım.
- Offline
Motor yalnızca mesh, uv map, vertex color, vertex normal, animasyon gibi bilgileri kullanır. attach, proxy, uvw modifier, vray material vs. bilmez.
- Offline
- Erkek
Teşekkür ederim yardımınız için.
- Offline