3ds Max : telsiz anteni simule etmek
Merhaba bir tekne çiziyorum ve teknede anten olucak şu telsiz antenleri gibi . Ancak sorun bunu gerçekçi şekilde sağlanmasını nasıl saglayabilirim? Reaktörlerden hangisini nasıl kullanmam gerekiyor ?
(anten geminin hareketine göre gerçekçi olarak sallanıcak)
- Offline
Tekrar merhaba bir kaç denemeden sonra bu işin SOFT BODY ile yapılabileceğini keşvettim belki başkalarının işine yarayabilir :=)
- Offline
Ercan bunu daha kolay yapmak için flex modifierini veya oluşturacağın dummylere motion panelinden spring controller uygulayabilirsin.
Çünkü reactor içerisinde bu hafif esnek çubuğun hesaplanması epeyi sıkıntılı olabilir :)
- Offline
- Erkek
hımmm, teşekkürler bunuda deniyorum hemen
- Offline
Dediğiniz modifiere baktım ama sanırım bu durumda antene bir anımasyon vermek gerekicek yada dışardan bir FORCE kuvvet vs. gerekicek.
Ben gemiyide reaktörle yüzdüreceğim için geminin hareketine görede antenin sallanması gerekiyor o yüzden sanırım reaktor daha uygun olucak.
Ama bu söylediğiniz modifieri ilkkez denedim ve baya işime yarayacak birşeye benziyor özelliklle karakterlerde ;=)
- Offline
Ercan gemiyi reactorle yüzdürüyorsan ve antenide gemiye linkliyosan herhangi bi problem çıkmamalı.
Bende flexi çok önceden 3dsmaxın example dosyalarının içerisinde görmüştüm. :) Dediğin gibi karakterlerin sarkan kısımlarında kullanılabilir.
Ben modellediğim külhabeyi karakterinin saçında ve bıyığında kullanmıştım. Gayet de güzel oluyor :)
- Offline
- Erkek