3ds Max : tekstur kullanımı

tekstur kullanımı
halukhaluk demircioğluAvatar

Merhaba

Bilgisayarımı kurcalarken bir resimden iki tane olduğunu, birinin siyah beyaz diğerinin normal resim olduğunu gördüm.

Tahminim bi tanesi bump için kullanılıyor resimlerden. İkisini de ekleyeceğim.

Bu iki resimi bir cisim üzerinde nasıl kullanıyoruz ve bize ne fayda sağlıyor onu öğenmek istiyorum.

Yardımlarınızı bekliyorum herkese iyi çalışmalar


2014-09-10 14:08:40
  • Offline
  • Erkek
1. resim
halukhaluk demircioğluAvatar

1. resim

1. resim

2014-09-10 14:09:27
  • Offline
  • Erkek
2. resim
halukhaluk demircioğluAvatar

2. resim

2. resim

2014-09-10 14:09:58
  • Offline
  • Erkek
Sahnede plane yapıyorsun. Material
bermanErman B

Sahnede plane yapıyorsun. Material olarak diffuse`a 2. resmi attıktan sonra opacity`ye 1.resmi atıyorsun. Opacity siyah tarafları görünmez yapıyor sana ağaç resmi çıkıyor. Sahnende araziye koyuyorsun renderda sana ağaç görüntüsünü map olarak sağlamış oluyor.


4930K - GTX 780 - 32GB - 3dsmax 2014 - Vray 3.6
2014-09-10 14:20:19
  • Offline
  • Erkek
Haluk Öncelikle
cizgicizgiGökhan GülerAvatar

Haluk

Öncelikle kullandığın 3d programda remin çözünürlüğü boyutunda bir plane çiz sonra da o plane e bir malzeme ata ve ona da diffuse kanalına şu 2. resim dediğini ata ilk olan siyah beyaz olanı da opacity kanalına ata render al bu şekilde kullanabilirsin


http://www.g2mim.com
2014-09-10 14:21:28
  • Offline
  • Erkek
bak burdan
metetmetehanAvatar

http://www.youtube.com/watch?v=Q5JEJzOgsFg


metehan
2014-09-10 15:51:04
  • Offline
  • Erkek
Teşekkür
halukhaluk demircioğluAvatar

Çok teşekkür ederim. Çok faydasını göreceğim bişey öğrendim sayenizde.


2014-09-11 11:29:01
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!