3ds Max : tekstur kullanımı
Merhaba
Bilgisayarımı kurcalarken bir resimden iki tane olduğunu, birinin siyah beyaz diğerinin normal resim olduğunu gördüm.
Tahminim bi tanesi bump için kullanılıyor resimlerden. İkisini de ekleyeceğim.
Bu iki resimi bir cisim üzerinde nasıl kullanıyoruz ve bize ne fayda sağlıyor onu öğenmek istiyorum.
Yardımlarınızı bekliyorum herkese iyi çalışmalar
- Offline
- Erkek
Sahnede plane yapıyorsun. Material olarak diffuse`a 2. resmi attıktan sonra opacity`ye 1.resmi atıyorsun. Opacity siyah tarafları görünmez yapıyor sana ağaç resmi çıkıyor. Sahnende araziye koyuyorsun renderda sana ağaç görüntüsünü map olarak sağlamış oluyor.
- Offline
- Erkek
Haluk
Öncelikle kullandığın 3d programda remin çözünürlüğü boyutunda bir plane çiz sonra da o plane e bir malzeme ata ve ona da diffuse kanalına şu 2. resim dediğini ata ilk olan siyah beyaz olanı da opacity kanalına ata render al bu şekilde kullanabilirsin
- Offline
- Erkek
http://www.youtube.com/watch?v=Q5JEJzOgsFg
- Offline
- Erkek
Çok teşekkür ederim. Çok faydasını göreceğim bişey öğrendim sayenizde.
- Offline
- Erkek