3ds Max : Sweep ve bevel profilo alternatifi varmı
Arkadaşlar cevabı çok basit de olabilir fakat bir yerde tıkandım bir soru soracağım.
Bevel profilo ve sweep ile iki spline kullanarak birini diğerine yol yaparak 3d obje elde ediyoruz biliyorsunuz.
Benim sorum bir polygon yüzeyini ve yol olacak spline`ı kullanarak 3d obje nasıl elde ederim.
Yada bir alternatif olarak, elimdeki polygon yüzeyinin dış kenarlarını nasıl spline`a çeviririm bevel profilo yada sweep uygulayabilmek için.
Şimdiden teşekürler.
http://k1307.hizliresim.com/1c/g/q8yl4.jpg
- Offline
- Erkek
loft bu konuda cok kapsamlı.deneyebilirsin.
- Offline
edit edges bölümünde bridge ve connect in hemen altında create shape from selection var onu kullanarak polygondaki secili kenarlardan spline olusturabilirsin. kolay gelsin.
- Offline
- Erkek
Loftu da biliyorum fakat derdimi anlatamadım sanırım spline değil polygonu kullanmasını istiyorum yada polygonun şeklini spline`a nasıl çeviririm onu merak ediyorum.Yol olacak spline üzerine polygonun şeklinde obje oluşturacak.Bilmem anlatabildim mi.Eklediğim resimde görünüyor.
- Offline
- Erkek
Teşekürler Sezai arkadaşım sorun çözüldü.
- Offline
- Erkek
Selam,
organik formda karmaşık bir geometriden shape yapabilmek için create/shape/section komutu ile bir dikdörtgen alan oluşturup, objeyi kestiği yerden 2d kesit alabilirsiniz. http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-2D949B51-02F1-4D96-8033-3427729E4FA2.htm,topicNumber=d30e41732
- Offline
- Erkek