3ds Max : Subdivision, Box Özelliği
Selamlar öncelikle. Birkaç sorum var, yardımınız için teşekkür ederim.
1. Subdivision method içerisindeki NURMS, CLASSIC, QUARD` ın ne farkı var. Birbirlerine karşı avantajları nelerdir?
2. Bazı yabancı tutoriallerde sahneye çizilen box`un vertexlerinden geçen edgeler (Edged Faces Seçili), çapraz olarak ağ örmüş gibi duruyor. Ben oluşturduğumda ise, vertexlerden geçen edgeler, dörtgen oluşturuyor. (Edged Faces Seçili) Çarpraz olması ile dörtgen olması arasında nasıl bir fark var ve nasıl çapraz yapabilirim.
Hayırlı Akşamlar.
- Offline
- Erkek
Merak edip internetten sizin için araştırdım.
2- Yabancı tutoriallerde muhtemelen Customize>Preferences>Viewports>Configure Driver>Display All Triangle Edges açıktır. Her dörtgen aslında 2 üçgenden oluşmaktadır ve bu özelliği açmak üçgenlerin görünür olmasını sağlar.
Fakat eğer olay sadece görüntü değilse. Gerçekten 3 kenarlı segmentlerle çalışıyorlarsa bunu cisme TurnToPoly uygulayıp 4 olan değeri 3`e düşürerek elde edebilirsiniz. Her dörtgen segment 2 ye bölünüp 3 kenarlı hâle gelecektir.
- Offline
arkadaslar Display All Triangle Edges acık olmadıgı halde bıle olusturdugum boxlarda(geometrik formlarda) edgeler ucgen seklınde cıkıyor. Ama edit poly yaptıgım zaman direk dortgene donuyorlar.Bır turlu duzeltemıyorum. Sanırım ayarlarında bir problem var. yardımcı olursanız çok çok sevinirim.
- Offline