3ds Max : Sub-pixel mapping ve Clamp output Sorunu
Selam Arkadaşlar,
3d max 2014 ve v-ray 3 kulanmaktayım.
Eskiden sahnelerimde render setup menüdeki color mapping kısmında bulunan sub-pixel mapping ve clamp output aktif şekilde render alırdım. 3d max 2014`e geçtikten sonra sub-pixel mapping ve clamp output aktif hale getirince bazı malzemeler üzerinde beyaz beyaz benekler çıkmaya başladı. Sub-pixel mapping ve clamp output`u kapadığım zaman ise ışık kullandığım yerler kırık kırık ve pixel pixel çıkmaya başladı. Zaten sub-pixel mapping ve clamp output kullanma taraftarı değilim çünkü onları kullanmadığım zaman çok daha iyi sonuçlara ulaşıyorum.
Sonuç olarak sub-pixel mapping ve clamp output kullanmadığım zaman oluşan pixellenmelerden nasıl kurtulabilirim.
Çok teşekkür ederim.
- Offline
- Erkek
öncelikle sevgili arkadaşım sub-pixel ve clamp out ne işe yarıyor bunu bilmek gerekir.
Sub-pixel denilen ayar açık olduğu takdirde seçmiş olduğunuz renk işleme ayarı (reinharda,hsv exponintial vs.) ne ise almış olduğunuz son renderda bunun pixel bazlı ve ya görüntünün tamamı baz alınarak yapılması durumudur.Daha iyi açıklamak gerekirse sub-pixel map açık olduğu takdirde seçmiş olduğunuz renk dönüştürme ayarı görselin tamamı baz alınarak yapılacağı için alacağınız çıktı sub-pixel mapping kapalı olduğu durumdan daha başarsız olacaktır.Çünkü sub-pixeli kapalı tutarsanız renk dönüştürme işlemi her pixele teker teker işlenecektir.Zaten güncel v-ray versiyonlarda kapalı olarak gelen bir ayardır.
Clamp-out ise benim kullandığım sahneye göre değişebilen faydalı bir araçtır.Ama bu sahneye bağlı olarak değişir.Clamp-outta clamp level değeri 1 ise sahnenizdeki hiç bir rengin 255 kodunun yukarısına çıkmayacağının göstergesidir.Yani tuhaf renkler patlayan ve ne renk olduğu belli olmayan renklerle karşılaşmazsınız.Ama bazı zamanlar bu durum istenmeytebilir ve kaliteyi düşürebilir.Bu sahnenize göre değişebilen bir ayar .
Sizin bu kırıklıüın sebebi büyük ihtimalle clamp-outtur.Anti aliasinge olumsuz etki edebiliyor.
Benim tavsiyem her iki ayarıda kapatın.Tırtıklı ve kırık çıkan yerler için ise önerimi size antialiasng ayarlanızı kontrol etmenizdir.Hayırlı akşamlar diliyorum.
- Offline
- Erkek
Hasan Bey, öncelikle çok teşekkür ederim, açıklamanız baya faydalı oldu.
Dediğiniz gibi bu özellikleri kullanmayınca çok daha iyi renderlar ortaya çıkıyor.
Arkasında ışık kalan objelerin kırık kırık çıkma sebebini buldum. Çok küçük çözünürlükteki deneme renderlarında oluyor. Örneğin 2000x1000 pixel bir çıktıda sorun ortadan kayboldu.
İyi günler dilerim.
- Offline
- Erkek