3ds Max : Su birikintisi modellemek
Merhaba Arkadaşlar,
Görseldeki doğallıkta ve gerçekçilikte bir su birikintisi görünümü hangi yolla daha kolay yapılabilir? Particle system mi kullanmak lazım, yoksa Multiscatter gibi bir araçla mı yapmak lazım? Bu konuda değerli fikirlerinize ihtiyacım var...
https://i.hizliresim.com/bLWLEj.jpg
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
Fluidle uğraşmaktan daha kolay yöntem kaplama ile yapmak.Zemini modelleyip kapladiktan sonra su için ayrı bir plane çizip displace modifierı kullanmak en kolayı.Hatta tek nesnede bile yaparsın kaplama ile.Ancak anlatması uzun
- Offline
Örneğin bu resmi plane çizip segmentlerini en az 400x400 yaparak displace modifierı uyguladiktan sonra blur verirsen ayarlardan birde su kaplaması üstüne tamamdır.Onun dışında zemin sana kalıyor.(Su nesnesini yukselttikten sonra biraz aşağı tasiman gerek zeminin altına yukselmeyen kısımları gizlemek için)
http://www.texturepalace.com/gallery/wall/0124/2_wall_texture_big_10_01_24.jpg
- Offline
Çok teşekkürler Seke, bunu ilk fırsatta deneyeceğim...
- Offline
- Erkek