3ds Max : spot ışık
çalıştıgım sahenelerde ortalama 30 tane spot ışık oluyor. bu spotları ışık kaynagı olarak mekanı aydınlatmak icin kullanıyorum cünkü genel ışık zaten yetersiz kalıyor yeterli olsa bile genel ışıkla iç mekanda cok tatmin edici bi ışık etkisi olmuyor.vray ies haricinde spotun icinde bi ışık patlaması etkisi yaratmak icin iclerinede birer tane saphire light atıyorum. etki güzel ama malum sahnede 60-70 ışık olunca render süresi ucuyor.
sorum şu kullandıgınız daha farklı tavsiye edebileceginiz yöntemler varsa paylasabilirmisiniz rica etsem. özellikle render süresini kısa tutarak aynı etkiyi alabilme adına neler yapabilirim diye düsünüyorum malum ısık önemli
- Offline
- Erkek
senin sorunun ışık kaynağı sayısı değil
gölgelendirme
kullandığın ışıkların gölge seçeneklerindeki samples resulaton subdivs gibi özellikleri
render seçeneklerinde photons per light tazı şeylerin hepsini iyice kısarak çözebilirsin
birde spotlarda shadow map yada vray shadow map kullan daha hızlı olur
ben mental ray kullanıyorum o yüzden sana tam olarak yapacaklarını söyleyemem
benim 2009 senesinde yapıp intel core 2 qoad q6600 işlemci (ilk gerçek 4 çekirdekli işlemci) 2gb ramlı bilgisayarımda
32bit winxp, max 2009 1saate alıdm bu renderde
157 tane ışık kaynağı var ve sadece spot değil ortaya karışık
sahadow mapte var rayterced shadow da var, sahnede oldukça kalabalık ve yansımalı
- Offline
- Erkek
cevabınız için teşekkür ederim söylediklerinizi deniycem ilk fırsatta
- Offline
- Erkek