3ds Max : Spline Modelleme
Arkadaşlar Spline modelleme tekniği ile bir model oluşturmaya başladım yüksekliğinin polygon bölümlenmesini oluşturduktan sonra üst yüzeyin polygon değeri 1 bunu daha fazla parçaya bölmek istiyorum yardımcı olursanız memnun olurum. Denediğim yöntemler; turbosmooth yapıldığında köşelerde yuvarlanma oluşuyor, Polygonu seçip inset yaptığımda sadece içe doğru yuvarlak halkalar şeklinde bölümlüyor. bunlara altarnatif aramaktayım.
- Offline
- Erkek
Demenden anladığım kadarıyla deneme yanılma yoluyla yapıyorsun. Bülent Hoca`nın eğitimlerine bir gözat istersen. Ben o seriyle başladım.
http://www.youtube.com/watch?v=BL51yXE-W8w
- Offline
- Erkek
Bülent Kalkan:).Eğitim videolarının %80`ini aldım.Videolarının birtanesinde bahsediyordu ama hangisinde onu hatırlamıyorum. Enbaştan başlicaz sanırım izlemeye.İlgilendiğin için teşekür ederim.
- Offline
- Erkek
Bende daha 3-4 haftalık 3ds max kullanıyorum. Bülent Hoca'nın temel eğitim setini aldım. temel, material, ışıklandırmayı bitirdim vraydeyim şimdi. Soruyu anladığım kadarıyla yeni olmam ve az bir bilgiyle kurcaladığım kadarıyla bir yol buldum belki başka kısa yolu vardır.
Line çizdiğine modifie list > list veya segment seçiliyken çalışma yüzeyine sağ tıkla çıkan yerden create line deyip çiz.
Circle de panel çıkmaz edit poly e çeviriyoruz. Modifier list seçiliyken çalışma lanındaki circle ye sağ tıkla quicksline de ve circlenin içine çiz.
Edit Poly yapılmış objeyinin modifier listinde Edge bölümünü seçiyoruz. arasına edge atmak istediğimiz iki edgeyi seçiyoruz. sağ yapıp connect e tıklıyoruz. iki edgenin arasına 1 edge atıyor. 1 polygon olan yüzey 2 polygon oluyor.
Sağ tıklayıp quicksline deyip aynı şekilde yüzeylere atılabiliyor.
İstemediğin edgeleri seçip silersin polygnları birleştirir o konuda dikkatli ol.
- Offline
- Erkek