3ds Max : Spline ile Yol Yapimi..
hocam dediginiz sekilde yapiyorum fakat yolun keskin donusunde yinede sapitiyor.. sapitmayacak sekle getirdigim de ise yol keskin viraj olmuyor..
[IMG]http://n1307.hizliresim.com/1c/w/qvltq.png[/IMG]
vertexi bezer yapip genisletiyorum böyle oluyor ama bu seferde yol pütürlü oluyor ve poligonlar esit olmadigi icin texture tam oturmuyor.
[IMG]http://n1307.hizliresim.com/1c/w/qvlvn.png[/IMG]
- Offline
- Erkek
Arazi üzerine yol yerleştirmek eğer gerçekteki gibi yolun viyadüklü ve yolun iki tarafının tıraşlanıp yapılan geçitler,tüneller vs kapsayacaksa o kadar da basit değil.
İş biraz el yordamıyla çalışmaya varıyor.Şu an kafam dağınık olduğu için anlatamam ayrıntısıyla bende dört dörtlük yaptığımı söyleyemem ama bir oyun için yol döşeyeceksen yöntemlerden biri comform `u kullanmak. Gerisi uğraşına ve işçiliğine kalır.Araziyle yerleştirdiğin yol arasını cut-bridge-target weld ile el yordamıyla kaplarsın.
- Offline
- Erkek
Spline dan yola çıkarak çizdiğinizde keskin köşe kısmı biraz sıkıntılı olur. Ergin hocamın bahsettiği gibi vertex özellikleriyle oynayarak istediğinize en yakın halini yakaladıktan sonra yolu editable poly haline getirip gerekli düzeltmeleri el ile yapabilirsiniz.
Ya da virajın sadece köşe kısmını ayrıca modelleyip yolun geri kalanına birleştirebilirsiniz.
molotow un bahsettiği conform yöntemi de yolu araziye uydurmak konusunda çok yardımcı olur. Fakat neden çok keskin köşe şeklinde bir viraj istediğinizi anlayamadım. Gerçek hayattaki bu tarz yol fotoğraflarını biraz inceleyin, genellikle o tarz virajlara biraz yumuşatma yapılır.
Kolay gelsin.
- Offline
- Erkek
Keskin, Yumuşak ya da yarısı yumuşak-yarısı keskin yapabilmen için vertexlerin 4 hali vardır. Bazılarını smooth, bazılarını corner yaparsın. Bazılarını da Bezier ve Bezier-corner yaparsın. Bu 4 hali ile Her türlü spline ı rahat çizersin. ama sadece araçtır bunlar, gerisi çalışma, çalışma ve de çalışmadır. Grafikerler olsun İllistüratörler olsun, bu vertexlerle hayatlarını geçindirirler.
Eğer Arkadaşlarının yazdığı yöntemleri beğenmediysen ya da sorun çıktıysa spline olarak tek hat çiz. Spline alt-objelerinde yer alan Outline ı kullanarak yolunu genişlet.
Şimdi Arazini modelle. Front bakışına dik olacak şekilde çevir (rotate).
Yolun da aynı şekilde rotate olsun. Yani her ikisi de Front penceresinde sana dik olsun. Yalnız üstten bakılınca Yol daha önde dursun.
Arazin seçili iken compundlara gel. Shape merge yi seç. Ardından pickshape ile yolunu seç.
Bitti ;)
Yani aslında bitmedi ama gerisini rahat çözersin...
Uzuuun bi süreden beri verdiğim ilk Balıktı, kusuruma bakmayın...
- Offline
- Erkek
Eğer, Unity kullanıyor iseniz.
http://www.sixtimesnothing.com/road-path-tool/
Buradaki ücretsiz aracı önerebilirim. En azından basit çizimlerde sizi max ile yormuyor.
- Offline
- Erkek