3ds Max : Spline Extrude
İnternette nasıl aratacağımı bilemediğim için yine bir başlık açıyorum umarım tepki almam. :)
Sorunum şu.
Bu linkteki gibi bir spline çizdim
http://c1109.hizliresim.com/11/9/12/14119.jpg
ve bu spline ıma extrude uyguluyorum fakat extrude işlemi sırasında şöyle bir problemle karşılaştım. Extrude işleminin normalde Y ekseninde olması gerekirken. Z ekseninde yukarı doğru extrude oluyor. Bir kaç defa weld yapıp vertexler ayrı falandır diye ama vertexlerdede sorun yok. Yardımlarınızı bekliyorum.
http://c1109.hizliresim.com/11/9/12/14218.jpg
- Offline
- Erkek
Vertexler acaba aynı düzlemde mi? Front görünüşten çizdiyseniz, left görünüme geçip bakar mısınız?
- Offline
- Erkek
Kontrol etmiştim ama siz söyleyince tekrar baktım. Herhangi bir problem yok vertexleriny erinde hepsi aynı düzlemde. Yaşar Bey ilginiz için teşekkürler .
- Offline
- Erkek
Önden bir circle veya rectangle çizin. Bunu editable spline`a çevirip kendi çiziminizi buna attach edin. Birde böyle extrude yapmayı deneyin. Olduysa daha sonra detach edersiniz. Özellikle adobe illistrator`den gelen çizimlerde kullanıyorum.
Belki işinize yarayabilir...
- Offline
- Erkek
Extrude modifier ı objenin lokal z ekseninde çalışır. Sizin şeklinizin bir sebepten ötürü (editable spline halindeyken uygulanmış bir rotate ya da belki bu şekli bir editable poly nin edgelerinden oluşturmak gibi) eksenleri kaymış. Düzeltmek için spline ı üst görünüşte hizalayın ve en sondaki utilities panelinden reset Xform u seçin. Reset selected butonuna tıkladıktan sonra şekli tekrardan editable spline haline getirin. Artık extrude ettiğinizde sorun çıkartmayacak. :)
Kolay gelsin.
- Offline
- Erkek
öncelikle kapalı olmayan bir spline`a ne amaçla extrude vermek istediniz pek anlayamadım ama eğer amacınız kalınlık (hacim) ise pratik bir yöntem olan spline ın modifer listesinde bulunan rendering>enable in vievport sekmesini işaretledikten sonra gene aynı sırada "Rectanguları" işaretleyip kalınlık vermek istemiyorsanız "width: 0" yaparak extrude için "length" değerini çoğaltarak istediğiniz etkiyi verebilirsiniz. eğer yönünde sorun olursada basitçe "angle" kısmına açı değeri girip istediğiniz yöne getirirsiniz. eğer (hacim li) istemiyorsanız sonrasında nesneyi editable poly,mesh vs gibi çevirip veya değiştirici atayıp bir taraftaki yüzeyi silebilirsiniz siz her ne kadar "width: 0" yapsanızda varsayımsal olarak bir yüzey oluşturacağından bunu yapmanızda fayda var.
uzun yazdığıma bakmayın çok pratik bir yöntemdir.
(Ama işin doğrusu "ARKONDER" yani Alper beyin verdiği cevaptır nihayetinde sorun istediğiniz yöne extrude olmaması)
- Offline
- Erkek
İlginizden dolayı hepinize teşekkür ederim.
Sorumun cevabını tamamen ArkondeR verdi hatta editable poly nesnesinden edge aldığımı tahmin etmesi de bir harika doğrusu =)... Saygılar üstadım...
exedesign sana gelince seni kesicem kesicem :D ... Şaka tabiki. Splineım açık değil ki. Sen nerden öyle bir kanıya vardın =)... O kadar da splinelarım açıkmı acaba diye weld ile birleştirdiği mi de yazmıştım. =) Yinede teşekkürler tabi... Yorumunu okurken tamam ayvayı yedim gelip şimdi dövcek beni dedim... =)
- Offline
- Erkek
Birşey değil,işi zor yoldan öğrenince sebeplerini de öğreniyor insan :)
Kolay gelsin...
- Offline
- Erkek