3ds Max : Sphere formuna nasıl sokarım
o harita muhtemelen extrude ile yapıldığı için eğip bükmeye uygun değildir büyük ihtimal.
öce ona subdivide verip yüzeyleri üçgenlere bölün.
sonra 180 derece bend verin silindir şeklini alsın.
sonra FFD modifier ile ortaları genişletip kutupları küçültün.
bilmiyorum güzel olur mu. ilk aklıma gelen bu.
- Offline
- Erkek
Metin, verdiğin bu örnekte dünya haritası muhtemelen v-ray displace ile map kanalından yükseltilmiş bir model. Tahminimce jenerikte kullanacaksın sana benim sıkça kullandığım yöntemi anlatayım. vray render kullandığını düşünerek anlatıyorum. kullandığın 2d dünya haritasını siyah beyaz larak (kıtalar beyaz denizler siyah) vray malzemede ki opacty, bump ve displace kanallrına at opacty:100, displace:3, bump:50 gibi bir değer ver ve bir shapher e ver bu malzemeyi bas renderı. banada dua et ;)
- Offline
- Erkek
yöntem çok. ben verdiğin örneğe bakarak sadece o örneğe uygun yöntemi söyledim. gerisi sana kalmış ;)
- Offline
- Erkek
bir tane yapıp gönderiyorum linkte.. bakıp çözebilirsin nasıl oldugunu..
http://turbobit.net/4qsxs6v2f8hp.html
- Offline
- Erkek
ben dosyayı upload ederken cevaplar gelmiş..neyse dosya kalsın belki birilerinin işine yarar (silinene kadar)
- Offline
- Erkek
yüzey dağılımı derken neden bahsediyorsunuz? topoloji mi?
- Offline
- Erkek
evet evet.. sizin ilk resimde attığınız biraz kabarık..mevcut sahnedekine extr. verseniz öyle olur.
- Offline
- Erkek
displace modify uygulayarak siyah beyaz resmı bıtmap atarsanız poly olarak kullanabilirsiniz. fakat plane nin çözünürlüğü bol olmalı
- Offline
- Erkek